![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Heej =) Är kääär i frappé.
Handlade med mig grekiska frappe nescafe hem men nu återstår det ett problem. Vet inte hur man gör det. Jag dricker min frappe gliko med gala, dvs med socker och mjölk i. Är det möjligt att göra den likadan som de gör på de grekiska cafeerna fast hemma? I så fall, HUUR? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Så klart det går, antingen med en shaker eller mixer... ta 2 tsk kaffe och 2 tsk socker häll på kallt vatten just så det täcker, alternativt så skakar du i shakern eller med en stav mixer direkt i glaset, om du inte har en frappe mixer som går att köpa på de flesta supermarket. Blandningen skall bli ljus till färgen och fast, häll över i ett högt glas, häll på önskad mängd mjölk och några isbitar. Gott Gott hälsningar Frappe |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Jag älskar också Frappè. Min fru och jag går varje morgon en promenad och då vi blir lagom sugna, så stannar vi vid någon liten taverna och tar oss varsin F. Receptet Du fått duger bra,men den smakar inte så bra som den gör på Kreta en varm och solig morgon då vi satt oss på trottoaren utanför tavernan! Det vill till "grekkänslan" för att den ska smaka perfekt. aake. |
![]() |
|
|