Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-08, 21:11
Joozy Joozy är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard Platanias eller Agia Marina?

Hej!
Nu har ja blivit tvungen att ändra mina resplaner efter att dom höjt priset till santorini med typ 2000 kr på en dag...

Så nu undrar jag vilken ort av dessa ni rekomenderar i slutet på maj....?

Mvh Jossan
Svara med citat
Gammal 2008-04-08, 21:27
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Platanias eller Agia Marina?

Platanias, tveklöst!
Tycker JAG. Jag har bott på båda och gillade absolut Platanias bäst. Så dit har jag åkt tillbaks....
Men det är ju promenadavstånd emellan så det spelar kanske inte så stor roll egentligen. Platanias har mer att erbjuda kvällstid i alla fall...

Lissi
Svara med citat
Gammal 2008-04-08, 21:43
Joozy Joozy är inte uppkopplad

Ja jag är faktiskt lite mer inne på platanias....men verkar ganska "stort",,är van vid mindre öar å ställen...
Svara med citat
Gammal 2008-04-08, 22:00
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Platanias är fint. Var där förra sommaren och blev helförtjust i den orten. Är SÅ mysigt att gå upp i gamla stan. Restaurangen allra högst upp där har en enorm utsikt. Där kan man sitta lääänge och äta.
Svara med citat
Gammal 2008-04-08, 22:01
Acinom Acinom är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Det känns nästan som att Agia Marina och Platanias sitter ihop på sätt o vis, Platanias är lite större men jag upplever det mera som ett jättemysigt torg med en hel del roliga affärer och massor med restauranger. Flera restauranger ligger högt upp så man har en fantastisk utsikt därifrån, sen så får man en hel del motion......på köpet. Vi har bott på båda ställena och jag kan faktiskt inte välja, men vi valde Agia Marina i år, pga hotellvalet. Lycka till med planeringen!
Citat:
Ursprungligen postat av Joozy Visa inlägg
Ja jag är faktiskt lite mer inne på platanias....men verkar ganska "stort",,är van vid mindre öar å ställen...
Svara med citat
Gammal 2008-04-08, 22:29
ALba ALba är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007

Instämmer, det är nästan som att alla ställena sitter ihop, vi har även bott i Kato Stalos som är byn innan Agia Marina och vi promenerade även därifrån till Platanias, det blev väl 4-5 km, så det är ju inte några långa avstånd i alla fall.
Men det är mest restauranger och mest kvällsliv i Platanias och det är mysigt tycker jag. Stranden är nog däremot lite bättre vid Agia Marina.
Svara med citat
Gammal 2008-04-08, 22:34
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Citat:
Ursprungligen postat av Joozy Visa inlägg
Nu vet jag inte vad Du jämför med när Du säger "stort" men Platanias är INTE stort i mina ögon....inte jämfört med Naxos stad , eller Skala på Patmos eller Skopelos stad, eller Pythagorion på Samos mfl...allt är relativt

MYSIGT är det i alla fall....men som sagt, orterna är nästan sammanbyggda. Jag var i Agia Marina år 2000 och i Platanias år 2002 och 2003 och på dessa år mellan 2000 och 2002 hade ställena nästan vuxit ihop tyckte jag...säkert ännu mer nu....

Lissi
Svara med citat
Gammal 2008-04-09, 19:47
suss67s avatar
suss67 suss67 är inte uppkopplad

Jag hade valt Agia Marina för boende. Det är lite lugnare, lite bättre hotell, lite bättre strand och ändå bara en kort promenad till Platanias. Jag uppfattade det som alla "byar" satt ihop från Platanias till Chania.
//Susanne
Svara med citat
Gammal 2008-04-09, 22:57
Argyris Argyris är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2005

Agia Marina eller Kato Stalos... Platanias är ett ställe som inte liknar grekland... turistfälla...

/Nico
Svara med citat
Gammal 2008-04-10, 00:12
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad

Jag håller med Nico!
Gunilla
Svara med citat
Gammal 2008-04-10, 01:58
bob-kåres avatar
bob-kåre bob-kåre är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Jag håller också med Nico, men varför inte ännu närmare Chania då har du gångavstånd in till stan.
Svara med citat
Gammal 2008-04-10, 09:33
91kgs avatar
91kg 91kg är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Argyris Visa inlägg
Agia Marina eller Kato Stalos... Platanias är ett ställe som inte liknar grekland... turistfälla...

/Nico
Jag har precis samma uppfattning och tycker Agi Apostoli är betydligt mysigare där det finns tillräckligt att göra och som som ligger relativt nära till Chania.

Av Platanias och Agia Marina så säger jag Agia Marina.

Bob Kåre!

Jag läste ang din favoritby Sougia - om du har lust så får du gärna skriva lite om det då jag bara varit där som hastigast men gillade det jag såg och gärna vill höra lite om det.

Mvh!
Svara med citat
Gammal 2008-04-10, 09:57
Chrass avatar
Chras Chras är inte uppkopplad

Från Chania ut tom Platanias är i min mening en stor turistfälla. Påminner om Alcudia på Mallorca. För de som önskar sol och bad är det en perfekt plats att turista på. Har varit på en del av ställena och upplever dem som tillfredsställande. Allt finns på plats av vad man behöver. Således matställen, affärer, hotell, pooler, strand och allmänna kommunikationer. Personligen är platserna bra som utgångspunkt för olika utflykter på västra och delvis mellersta Kreta.
//Chras
Svara med citat
Gammal 2008-05-03, 17:54
Tessy_ Tessy_ är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

PLATANIAS Världens finaste och underbaraste stad!
Fina strander, fina hotell och fantastiska restauranger
Svara med citat
Gammal 2008-05-03, 19:58
Hortlax Hortlax är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Ursprungligen postat av suss67 Visa inlägg
Jag hade valt Agia Marina för boende. Det är lite lugnare, lite bättre hotell, lite bättre strand och ändå bara en kort promenad till Platanias. Jag uppfattade det som alla "byar" satt ihop från Platanias till Chania.
//Susanne
Håller med. Det går fort att promenera till Platanias om man vill ha mer liv, och det är lungnt att lägga sig i Agia Marina.
Standen är i mitt tycke bättre i Agia.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:28.