|
||||
|
||||
Sängar i Grekland!?
Med risk för att väcka ett uttömt ämne till liv?
Det har diskuterats sängar och madrasser i Grekland några gånger... Jag hör själv till dom som blir lite stel och öm men annars stör de dåliga sängarna mig inte nämnvärt. Min sambo däremot har/får hiskeliga problem med ryggen när vi är i Grekland (och Italien), och hon har sedan en del år tagit med sig bäddmadrass på resan. Dessa lämnas sedan kvar till städerskans förtjusning! Hmm.. Köpte nya sängar igår, och i de gamla sängarna hade vi en tempurmadrass ...Sov dåligt i de nya sängarna (som är svensktillverkade ) Gosse, gissa om jag var stel och hade ont i ryggen!?!?! Så då faller min följdfråga sig helt naturlig???: Anta att jag vänjer mig vid nya sängen (ville köpa en ny tempurmadrass idag, men sambon tyckte jag kunde ge det en vecka iaf). Kommer jag/vi då att sova bättre i Grekland i fortsättningen?? Summa summarum: Nu borde det bli en mindre chockartad kontrast mellan de grekiska och svenska sängarna? ...Kan tillägga att jag steg upp för två timmar sedan och fortfarande är krum i ryggen! Trevlig semester! |
|
||||
|
||||
Sv: Sängar i Grekland!?
Själv föredrar jag hårdare säng, sover hur gott som helst på semestern.
|
|
|||
|
|||
Jag har också hård säng hemma och sover jättegott i Grekland för det allra mesta, i alla fall vad gäller sängarna...sen kan ju värme och oljud störa.
Så gott som jag sov på Adonis i Aten i februari har jag dock aldrig gjort i Grekland förr! Lissi |
|
||||
|
||||
Skriv till MythBusters och fråga! De testar det säkert åt dig, om du lägger fram frågan på rätt sätt; typ "Kan det stämma som folk säger att man vänjer sig vid hårda sängar om man sover på sådana?"
|
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
|||
|
|||
Citat:
Det är ju han som är Adonis! Lissi |
|
||||
|
||||
Madrassen är inget större problem för denna svenskens kropp, men KUDDARNA!! Jag brukar alltid ha med mig en uppblåsbar sådan som räddare i nöden. Men ber man snällt så brukar man få en lite "bättre" och mjukare kudde.
Ang. Tempurmadrassen så skall du nog göra som din kloka respektive sa: ge den en vecka. Man lär kunna få otrolig "träningsvärk" av tempurmadrassen i början eftersom man med denna har ett annat "sovmönster". Jag hade en för många år sedan, älskade den. Ända tills sonen pinkade i den en natt. Det är helt jäkla omöjligt att få ut vätska ur den, så den fick resa till sopberget. Hoppas du får bättre nattsömn //Guhawi |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag/vi har ett elände i Grekland, men ofta finns ju ett täcke eller filt någonstans i en garderob, och den åker in under lakanet . Abi |
|
||||
|
||||
Citat:
2) Jepp, så gör vi också...Städerskan brukar bädda bort allt efter första natten, men sedan förstår dom poängen och bäddar in filtarna snyggt under lakanen Jag brukar faktiskt sno(låna) filtar o kuddar från skåp i korridoren eller av städerskans vagn när hon inte är i närheten |
|
||||
|
||||
Citat:
Icke alls en dum idé...men troligen hinner jag själv vara testkanin innan programmet skulle sändas i svensk tv. Jag lovar att meddela resultatet i slutet på maj! |
|
|