Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-10, 19:17
coanma coanma är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005
Standard Lilium, Agia Marina

Noen som har bodd på dette hotellet? I Star Tour/Fritidsresor sin beskrivelse er det vanskelig å få en oversikt over hvordan rommene vender. Kanskje det ikke er noe særlig utsikt utenom mot gaten. Det skrives en del negativt om området Agia Marina, så hvordan er omgivelsene, er det noe turistifisert?
Svara med citat
Gammal 2008-04-10, 22:04
Acinom Acinom är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008
Standard Sv: Lilium, Agia Marina

Visst är det mkt turister och uppbyggt för dessa i Agia Marina, men samtidigt så är det enligt mig så himla mysigt och trevligt ändå, sen att stranden är nära och alla restauranger som finns både vid stranden och längre ifrån. Många som är på semester vill ju ha den där bekvämligheten som man har där, dvs nära till allt. Åker man bara en liten bit bort så kan man se det genuina Grekland ändå. Som sagt, hotellet du undrade över vet jag inte något om men omgivningarna blir man inte besviken på om man inte vill bo på landsbygden eller mera enskilt. Men som sagt, detta är vad jag tycker och dit jag åker får det gärna vara mkt folk. Hoppas ni hittar det ni söker. // Monica
Svara med citat
Gammal 2008-04-11, 08:14
Argyris Argyris är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2005

Lite förklaring Platnias - Ag Marina.

Platanias har inget genuint grekisk kvar. På vintern är platanias stängt.
Ag Marina är det som Platanias var för ca 10 år sedan, och där finns det faktiskt några ställan som fortfarande ha öppet vintertid, dvs att det finns vanliga greker där.
Stranden i Ag Marina är mycket finare, men det gå lite mer undervattenströmmar i havet. (enkel physisk förklaring om man titta på bukten och ön Theoduoro som ligger framför stranden och bildar ett sund).

Ag Marina är även några km närmare Chania.

/Nico
Svara med citat
Gammal 2008-04-15, 16:30

Takk for svar, men er det ingen som har bodd på Lilium
Svara med citat
Gammal 2008-04-15, 18:56
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av coanma Visa inlägg
Takk for svar, men er det ingen som har bodd på Lilium
..det "ringer en klocka" i bakhuvudet men jag är lite osäker om det var där dottern och jag jag bodde år 2000..(Då var det nämligen inte Fritidsresor som hade rummen där)
OM det är det så måste man korsa vägen ner till stranden , och hotellet har en pool och liten bar...Jag och dottern STORTRIVDES på hotellet för det var stora fina rum och jättefina balkonger och otroligt välstädat varje dag! Varje balkongräcke och golv torkades t o m...MÅNGA gäster återkom år efter år...De som ägde hotellet var supertrevliga hade också en supermarket alldeles nedanför hotellet....Men som sagt...jag är inte helt säker att det hette Lilium..Kanske min beskrivning stämmer??

Lissi - som inte svarade först pga tveksamhet
Svara med citat
Gammal 2008-04-15, 19:06
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Lissi jag tror bestämt att det är det hotellet som du menar...jag har flera gånger gått förbi en supermarket som heter just Lilium och det går en backe upp till hotellet. I så fall ligger det ungefär vid udden...kan det stämma? Tror Ving eller Allways hade hotellet förr.

Malin
Svara med citat
Gammal 2008-04-15, 19:35

Er litt usikker om det kan være dette hotellet, men en del stemmer. Star Tour/Fritidsresor fikk først hotellet i 2007, tidligere var det Saga (som nå er lagt inn i Ving som hadde hotellet fra Norge og var søsterselskap til Always. I Saga sin tidligere katalog står det at hotellet ble bygd i 2001, men i Star Tour sin katalog ble det bygd/ombygd i 1990/2000. Det hører sammen med et annet hotell som heter Belvedere, og det er bygd tidligere, så det er kanskje forklaringen. Man skal krysse en traffikert vei for å komme til stranden og det er pool og poolbar. Om det er butikk vet jeg ikke, men det står i Saga sin tidligere katalog at værtsparret bor på hotellet, men det er jo ikke sikkert det stemmer. Om det skulle være dette hotellet, er det et bra område? (eller er det tett med hoteller??)
Svara med citat
Gammal 2008-04-15, 19:42

Jo men visst! De hade precis byggt till lite när vi var där och vi åkte med Always!!
Då säger jag bara GRATULERAR till bra val om det inte blivit sämre sen dess....år 2002 så var jag "på besök" från Platanias och åt lite i baren...
..och hotellet hette Lilium/Belvedere....
Lissi

Senast redigerad av Lissi den 2008-04-15 klockan 19:44. Anledning: tillägg
Svara med citat
Gammal 2008-04-22, 16:13

Hei igjen.
Reisen er bestilt, men jeg fikk ikke med havutsikt. Lissi, du skriver at det er jettefine balkonger, men kan du huske hvilken utsikt det var for rom som ikke vendte mot havet eller poolen. Ikke mye svar å få når jeg spør Star Tour, ingen som vet noe. Jeg liker litt fin utsikt da vi sitter mye på balkongen om ettermiddagen, men vet ikke helt hva jeg skal ønske da det er vanskelig å få et inntrykk av bildet i katalogeni
Svara med citat
Gammal 2008-04-22, 17:54

Coanna.

Vi bodde i den "gamla delen" alltså det vita lite äldre huset. Vi hade balkong mot den lilla baren i trädgården, med poolen runt hörnet.. Vi hade vindstilla och skyddat och det var vi jätteglada för då det blåste mycket och regnade lite den vecka vi var där..Vi satt mycket ute ändå då det var läigt just där.

Hur där ser ut nu vet jag ju inte, men vi tyckte jättemycket om den anläggningen.

Just havsutsikt har jag "vant mig av " av tycka är bäst...jag tycker det är lika mysigt med en fin trädgård, en lugn gata med lite folkliv att se på eller en vy upp mot bergen...Man är ju så mycket vid havet ändå....De pengar jag tjänar på det kan bli till något annat roligt
Men DET är ju min högst egna uppfattning....för många är det just havet som ÄR Grekland!
Svara med citat
Gammal 2008-04-23, 13:46

Hei igjen og takk for hurtigt og bra svar Jeg kan faktisk være enig med deg i det med utsikten når jeg tenker meg om. Vi har ofte vært fornøydd selv om det ikke har vært havutsikt. Vi liker imidlertid ikke å se rett inn i et annet bygg, eller annen balkong . Vi liker sol på balkongen, men det er samtidig bra at den er overdekket, slik at man kan sitte ute selv om det kommer regn. Ikke alltid så enkelt å få det man ønsker
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:34.