Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-12, 17:36
Tilda Tilda är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007
Standard Hur är Karpathos?

Hej alla!!!

Undrar lite över Karpathos... Vad har ön för + och - ? Stränderna? Vart ska man bo ifall man åker dit...?
Själv älskar jag Skiathos! Är stränderna på Karpathos mätbara mot de på Skiathos?
Någon som vet...?

Tacksam för svar!
Trevlig vår allihopa!!!!

Kram
Svara med citat
Gammal 2008-04-12, 19:20
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hur är Karpathos?

Det bästa med Karpathos är den dramatiska naturen, tycker jag.
Det finns några stränder som är väldigt vackra, och absolut värda att besöka även om de är rätt svårtillgängliga och steniga (vilket man förståss kan tycka är bra.)

Stranden i Pigadia är jämförbar med Megali Amos. Stränderna i Amopi är jämförbara med flera av stränderna på Skiathos, men i Amopi var det mycket mer trångt mellan solstolar och folk (i månadsskiftet sept/okt när jag var på båda öarna). De bästa stränderna på Skiathos spelar dock i en egen division.

Skiathos är grönt och bördigt medan Karpathos är kargt. Skiathos stad är mycket mysigare och trevligare än Pigadia. Den mat jag åt på Skiathos var betydligt godare än den jag åt på Karpathos, fast den på Karp var också helt okej.

På Karpathos ska man bo i Pigadia om man vill ha folklivet inpå sig på kvällarna, och i Amopi om man vill bo nära de bästa sandstränderna, men förbindelserna in till staden är inte särskilt bra med få bussturer som slutar gå tidigt. Man kan även välja flera andra ställen om man till exempel vill bo riktigt lugnt.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:58.