|
|||
|
|||
Maleme
Har bokat rum på Flisvos Maleme i sept. för barn o barnbarn.Någon som känner til detta hotell ? Plus att vi skulle behöva någonstans själva att bo I närheten 14 dgr fr 13 sept.
|
|
|||
|
|||
Sv: Maleme
Hej,
jag kan rekommendera Mike's apartments i Maleme, ca 100 m från detta ställe. Om du vill kan jag skicka en länk till dig. /Nico |
|
|||
|
|||
Ja Tack.
|
|
||||
|
||||
Jag har också tittat på Flisvos Maleme, ingen som har bott där?
/Ulrika |
|
||||
|
||||
Finns det INGET att säga om Maleme
/Ulrika |
|
|||
|
|||
Hej vi har bokat på flisvos maleme vi åker 30/5 har ingen aning hur det är men jag kan skriva nått när jag kommer hem är borta en vecka så jag hoppas det är bra
|
|
|||
|
|||
Hej, vi har været i Maleme.
Det er et meget lille, hyggeligt og stille sted. Der er ikke en lang strandpromenade med larmende barer, som i fx Platanias. Jeg var der med min datter da hun var 4 år, og det var helt perfekt. Der kører en bus på hovedvejen, som kører til Platanias på 10-15 min og videre til Chania. Det fungerer fint. Der var er supermarked, en turistbutik og en cafe med internet og masser af små hyggelige Tavernaer med legepladser til børnene. Vi var meget tilfredse med at der var rimelig stille, for vil man ha' mere fest, er der jo kort vej til Platanias. :-) Jane |
|
||||
|
||||
Tack för svar, men som det ser ut nu åker vi till Kalamaki istället. Vi har hittat ett hotell som ser bra ut
/Ulrika |
|
|||
|
|||
Hej igen Hemma från Kreta igen. Jag tycker Maleme var helt perfekt. Lägenhetshotellet Flisvos var inget direkt höjdar ställe men vad gör det man sover ju bara där fast å andra sidan får man vad man betalar för. Ska ni äta nånstans så kan jag rekomendera mike´s taverna ett guld ställe maten var kanon servicen me.
vill man ha lite mer drag kan man alltid ta bussen till platania. Ett till tips om ni ska bada vid stranden ta med er badtofflor det är bara sten på stranden men en meter ut i vattnet är det sand. |
|
|||
|
|||
då vi var på kreta bodde vi vid Hotel Imperial ,bara ca 30m ner till havet,fina rum,bra städning,god mat på hotellet.. rekomenderas ! det är hotellet efter mike's apartments
Senast redigerad av 00Josefine00 den 2008-07-06 klockan 10:45. |
|
|||
|
|||
TACK för alla svar Apollo medd. i juni att man ger oss ett bättre hotell för s:a pris : hotell Imperial p.g.a. ändrade regler?
|
|
|||
|
|||
Har precis kommit från Maleme. "Sunny Suites", "Maleme Imperial" och "Mike" har samma ägare (samma familj).
Sunny Suites driver Manos, Imperial hans två bröder-Andreas och Mike (Michalis). Sunny Suites är mer som ett pensionat, 17 lägenheter, lugnt och trevligt. På Imperial har de god mat, likaså på Mike (kanske lite mysigare t.o.m) Otroligt trevliga. |
|
|||
|
|||
Hej, tror du har fel och jag kollar detta, jag är vän till familjen som äger Mike's.
Men enligt vad jag vet är det så: Det finns en stor släkt: Paraskakis i Maleme denna släkt driver ganska mycket i Maleme, men en del är inte nära släkt utom några generationer tillbaka och t.ex. 4/5 led släkt Mike's Hotel drivs av Mike & Sofia (Dotter till Mike) Mike's Apartment & Pool bar drivs av Manos (Son till Mike) Imperial ägs av en Kusin till Manos & Sofia Taverna Paraskakis ägs av en 3 led kusin. Sedan finns samma släckt som äger en hel del Hotell väster om Heraklion bl.a. Athina Palace i Agi Pelagia, detta är också en kusin till Mike. Av denna släkt har jag köpt ett hus i Maleme. Jag återkommer så snart jag har fått svar av Manos, so reder vi ut detta. Kan ju vara så att jag har helt fel... Hotel Mike (vid huvudgatan) var tydligen det första hotellet i Maleme. Nico |
|
|||
|
|||
Hej igen!
Jag borde nog säga släkt, inte familj när jag skrev förra inlägget. Jag tror dessutom att det finns flera män med samma förnamn. "Sunny Suites" drivs av Manos (Manolis) Paraskakis, en mycket trevligt kille (fyller snart 40). Hans bröder-Mike (Michalis) och Andreas jobbar på "Imperial". Deras föräldrar driver bl.a BP och hyr ut bilar (Gee Pas). Hotell "Mike" drivs av brödernas farbror eller morbror. På "Mike" serverar de otroligt god galeas. Har du provat?;-) Hälsningar-Anita |
|
|||
|
|||
Hej,
Sunny Suites & Imperial ägs av Mikes (Hotel Mike) bror. Andreas som jobbar i baren på Imperial har för några år sedan vunnit grekiska motsvarigheten till "Baren" program som gick för några år sedan. Det är han som hörs över halva Maleme. Manos (Manolis / Emannouli) är det vanligaste namn för killar på Kreta /Nico som den 4 aug är på Kreta |
|
|||
|
|||
Hej!
Då måste det vara så att en driver och en annan äger;-) Manos Paraskakis är i alla fall "manager" på "Sunny Suites". Bilder på Andreas ser man fortfarande på olika platser (eftersom han har vunnit "Baren"). På "Imperial" är nog c:a 80% finnar just nu, på Sunny Suites svenskar, norrmän, danskar och engelsmän. Många av dem bokar privat. Anita som kom från Kreta för två dagar sedan |
|
|||
|
|||
Kanonbra, då har vi löst detta.
Manos & Sofia på Mike's är mina bästa vänner i Maleme, och en av orsakerna att vi köpte hus där. Ha det så bra! /Nico |
|
|||
|
|||
Då har jag en fråga :-)
Är det Sofia som är ganska lång med hästsvans och en dotter på 3,5 år? |
|
|||
|
|||
ja,
det är Sofia. Manos i pool baren är hennes bror, även han ganska lång och smal. /Nico |
|
|||
|
|||
Vi åt middag hos dem i onsdags. Vid bordet nära oss satt ett par - en grek och en slovakiska. Det var förlovningmiddag, rosa duk och fina pioner.
Sofia har en ung tjej där som hjälper henne att servera (även hon från Slovakien, tror jag). Sofias dotter var också där-cyklade runt på sin trehjuling och tittade nyfiket på folk som satt och åt. En trevlig restaurang med god mat :-) |
|
|