|
|||
|
|||
Biluthyrning!!
Nån som kan tipsa om det är billigare att hitta en bil på internet innan man åker eller ska man vänta tills man är i kreta?
|
|
|||
|
|||
Sv: Biluthyrning!!
Det beror på när du åker, åker du i augusti så bör du boka hemifrån.
/Nico |
|
|||
|
|||
http://www.holidayautos.co.uk/
Dette er den billigste jeg har funnet! Legg in greece og sted, eks. Chania Airport |
|
||||
|
||||
Citat:
Själv så bokade vi i förväg i "höstas" vilket funkade bra dessutom till ett mycket bra pris. Förslag: Leta upp ett 10 tal uthyrare på nätet och skicka samma förfrågan till dem i god tid innan avresa och låt dem svara. Välj sen ut dem som du tycker verkar bäst och och kolla att de står för det de skrivit och att du är med på villkoren. Själv fick jag flera bud där priserna kunde vara dubbelt upp mot varanns, men det billigaste hade faktiskt "alla försäkringar" (tom däck och underrede) vilka bemötte trovärdigt och kändes bra. Så visst finns det några betalda middagar att spara in på ett enkelt sätt om man vill och har man väl funnit en som har en bra produkt till ett bra pris så slipper man ju dessutom leta nästa gång. Ps,De flesta lev dessutom till flygplatserna oavsett var på ön de har kontor! Svein Jag kollade precis din länk. De priser jag fick fram där(länken) med samma typ av bil under samma period som vi hade förra året, var ungefär dubbelt så dyrt. Nog för att man kan försöka pruta men utgångspriset är rätt högt för att komma ned till vad vi gav. Mvh! Senast redigerad av 91kg den 2008-04-13 klockan 09:49. |
|
|||
|
|||
Jag bokar alltid på Budget på Flygplatsen, helt klart bästa priser, men jag hyr ju flera gånger / år där.
/Nico P.S: Finns även ett företag i Kissamos som ha vettiga bilar till bra pris och dom lämnar och hämtar bilen vid flygplatsen. |
|
||||
|
||||
Holiday autos är en bra bilfirma som levererar till flygplatsen, vi har alltid varit nöjda med dom. Vi har bokat på plats och då fått bättre priser än vad som annonseras på nätet men vill man vara säker på att få en bil under högsässong och är ute efter en speciell modell bör man kanske boka i förväg.Första året bokade vi och hämtade i stan men nu slår vi bara en signal och får den direkt till flygplatsen.
|
|
||||
|
||||
Her precis boket en bil på Kreta, tänkte att den här gången skall jag hyra när jag kommer ner, men efter lite sökning på nätet hittade jag en uthyrare med bra priser, rätt bil och heltäckande försäkring. Så nu blev det bokat. En Suzuki Samurai hardtop med AC och airbag 206 € för en vecka. Såg att småbilar typ FIAT Sceicento kostar från 118 € per vecka. hör av er om ni vill ha webadressen till uthyraren då det kanske räknas som reklam om jag lägger ut den här.
Senast redigerad av bob-kåre den 2008-04-13 klockan 14:39. |
|
|