Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-17, 12:25
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Rum i Chania

Vi kommer att avsluta vår ö-luff med 3 nätter i Chania i månadsskiftet juni/juli. Jag har ingen erfarenhet av att boka rum på egen hand där, har endast åkt charter till Kreta tidigare. Vad tror ni, behöver man förboka om man vill bo inne i Chania eller kan vi bara åka dit och söka rum på plats? Jag har fått ett pris på 40 euro per natt inne i gamla stan? Är det ett rimligt pris?
Om vi nu skulle välja att bo i någon av orterna utanför, t ex i Agii Apostoli, är det då möjligtvis så att det kan vara billigare?

Carina
Svara med citat
Gammal 2008-04-18, 00:07
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: Rum i Chania

Vi var i Chania i högsäsong för ett par år sedan och jag var förvånad hur mycket rum det fanns ledigt i gamla stan (där vill man ju bo)!
Här o var satt en, ofta äldre man eller kvinna utanför sitt residens och sökte ögonkontakt. Då pekade dom försynt på sin skylt med "Free rooms"
och bilder på rummen, som för övrigt ofta såg helt ok ut!
Svara med citat
Gammal 2008-04-18, 10:02
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Ta en taxi till Odos Theotokopoulou (taxin stannar där gatan börjar), lämna packningen och gå gatan upp, där finns massor med pensionat. Själv skulle jag dock bokat i förväg, men det beror på att jag vet var jag vill bo.
Svara med citat
Gammal 2008-04-18, 14:12
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Tack för era svar!
Vi kommer troligtvis med en snabbåt från Santorini till Heraklion på kvällen den 30 juni. Båten anländer ca 19.30 har jag för mig. Sen ska vi ta oss med buss till Chania (om det finns någon på kvällen), vilket tar 2-3 timmar har jag förstått. Så vi lär inte vara i Chania förrän framåt 11 på kvällen. Kanske jobbigt att jaga rum vid den tiden efter både båt och bussresa.

Ett annat båtalternativ är vanlig färja natten till den 1 juli, men den går ju i så okristlig tid, kl 3.30 på morgonen från Santorini. Å andra sidan är vi då i Heraklion 7.30 på morgonen och kommer på förmiddagen till Chania. Lättare att leta rum då kanske.

Vi har inte bestämt oss ännu hur vi ska göra.... skönt att höra att det finns gott om rum även mitt i sommaren, om vi skulle välja att inte förboka.

Carina
Svara med citat
Gammal 2008-04-18, 14:47
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av CarinaN Visa inlägg
Kanske jobbigt att jaga rum vid den tiden efter både båt och bussresa.
Då skulle jag absolut bokat i förväg.
Svara med citat
Gammal 2008-04-26, 01:14
solkerstin solkerstin är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Jag kom nyss hem från Chania, en underbar stad!! Både en nyare del med sista modet och så Gamla stan, en riktig "Ladyoch Lufsen"- känsla att gå där. Jag var nyfiken på Free rooms, egentligen bodde jag i Agia Marina, kollade priser och rummen verkade ligga på ca 70 Euro/ natt. Då var det tre bäddar så det blir inte så mycket på var och en. (Fast jag tycker det är dyrt i alla fall.) Ett rum jag kollade var Madonna
(madonna studios@yahoo.co.uk), fräscht och mysigt!!!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:24.