|
|||
|
|||
Affärer
Hej, ska till Rethymnon i slutet av juni och undrar vad de finns för affärer i staden? Mataffärer? Shopping?
|
|
|||
|
|||
Sv: Affärer
Allt finns
|
|
|||
|
|||
Hej!
Jag håller med Athanasia aake |
|
|||
|
|||
I gamla stan vimlar det av guldsmedsaffärer. Fattar inte hur någon kan överleva. Dessutom mycket skinnaffärer.
Det finns några större affärer Inkka samt Spar i själva Rethymnon samt en massa mindre Supermercados, bagerier och klädaffärer. Dessutom ett svenskt konditori Sveas Varje Torsdag är det marknad vid piren och där säljs allting. Grönsaker , blommor, kläder m.m även kaniner och jag har även sett en get. Du behöver inte vara orolig du kan köpa allt. Det tar kanske bara lite längre tid om man är där för första gången att hitta. Var ska du bo? Åker dit i september och ska bo på Ilios Hotell med Fritidsresor. Efter strandpromenaden. Ha en trevlig semester |
|
|||
|
|||
Tack för svar!
Vi ska bo på ett hotell som heter Brascos. Om jag fattat det hela rätt så ligger det mitt i rethymnon city, ca 500 m ifrån sandstranden. Vad menas med Gamla stan? Är det olika delar? Mvh Anna |
|
|||
|
|||
Gamla stan är som det låter en gammal stad mitt i Rethymnon, ungefär som i Stockholm. En mysig liten del med smala gränder och massor av restauranger samt guldsmedsaffärer, m,m. Men den sitter ju ihop med den nyare delen där stranden och hotellen ligger.
Var in och kollade på hotellet och det verkar ju ligga i närheten av gamla stan. Så det är ju centralt. Åker ni på egen hand eller charter? Själva åker vi med Fritidsresor i september och ska bo på Ilios. Det blir 5:e året i rad som vi åker till Rethymnon , har tidigare bott på Bio och Pegasus då har vi åkt med Apollo. Ha en härlig semester! |
|
|||
|
|||
Det lät ju kanon! Kanske hittar en favorit restaurang där..
Läste om en stadsträdgård, är den stor? Vi har en paketresa där flyg med Sterling, hotell och frukost ingår. Resten måste vi fixa själva. Har t.ex. ingen transfer, men det ordnar sig Härligt att kunna åka så ofta, Grekland är ju så vackert! Har besökt Kreta, kalamata och Korfu när jag var yngre. |
|
|||
|
|||
Stadsträdgården är inte jättestor,men kan vara rofylld att gå i.Det spatserade ett par påfåglar där när vi var där...
|
|
|