![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har kollat båttider så gott jag kunnat och det ser inte så lovande ut på söndagarna
![]() ![]() Då har jag hittat en båt som går till Kos kl. 18. Sedan blir det taxi till Mastihari och en båt till Kalymnos därifrån. Lär väl vara där ca 11 tiden på kvällen som tidigast ![]() Det känns konstigt och flyga över Kalymnos och veta att det är många timmar kvar innan man är framme ![]() Tänk så enkelt det var när man kunde flyga från Landvetter till Kos och så bara båten över ![]() Om någon hittar en direktförbindelse från Rhodos dit det datumet så skriv gärna ![]() Riitta som simmar dit i värsta fall ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Då tar du inte med dig mer än du absolut behöver va?
![]() // Helén- som för din skull hoppas på fler båtförbindelser. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det skall allt gå en båt från Mastichari 22.30
![]() ![]() Skönt och slippa simma ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ta det lugnt Riitta...Ät en sallad och ta en kall Malamatina på Kos medan ni väntar...Sen har ni ju ändå halva natten kvar när ni anländer!! Det är ju semester och resan dit hör också till
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vi har samma problem, vi landar söndagen den 15 på Rhodos. Jag hade hoppats på att det skulle under maj månad dyka upp fler båttidtabeller med lite ljusning i mörkret. Men det blir kanske till att övernatta första natten på Rhodos. Får du reda på något så får du gärna dela med dig. Och vi givetvis tvärtom ![]() //Guhawi |
|
|||
|
|||
![]()
2006 gick i alla fall Aegeans flying dolphins direkt mellan Rodos och Kalymnos.
Jag har för mig att de gick alla dagar i veckan och avgångstid var någon gång på eftermiddagen. Jag har också för mig att vi inte hittade dessa avgångar hemifrån, utan upptäckte dom av en slump. Ni får väl prova och dra iväg ett mail till Aegean om inte annat. /Jonas ![]() Senast redigerad av Jonas E den 2008-04-29 klockan 20:05. |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Riita,
bara en upplysning -som du kanske redan visste. Det går flyg från gardemoen direkt till Kos. Norwegian air. Urusla flygtider på natten, men riktigt billigt om man bokar tidigt. Vi flyger tre personer för 5200 tor i mitten/slutet av juni. Kanske nåt till nästa gång? Borde vara nrömare att ta sig till gardemoen (Oslo) I Sverige än att flacka omkring bland öarna.... Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för alla tips
![]() ![]() Annars går det en båt till Kos kl. 18 och har man väl kommit så långt så tar man ju sig till Kalymnos,fast det blir sena timmen ![]() På hemvägen skall vi stanna på Rodos ett par dagar för att kolla runt lite i Gamla Stan ![]() Norge är ju ett annat alternativ för framtiden. Rygge flygplats ligger ju inte så långt härifrån. Fast jag hoppas ju mest att Apollo eller någon annan börjar flyga till Kos från Landvetter SNARAST ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Lovar att kolla alla tider ocm meddela , men jag tror inte sommartidtabellen ar klar an.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack Monica
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Hur många är ni som reser? Om ni förmodan tar er till Kos och inte hinner med båten från Mastichari så är mitt tips att gå till Restaurang Nostos. Det ligger alldeleles vid hamnen. Du känner säkert redan till den. Mia vet vilken det är i alla fall tror jag. Jag känner ägarna där, Antonis och Sevi. De har ett rum eller flera uppå restaurangen vet jag men inte hur stort och inte priset förstås. Hälsa från mig, Suzanna som är vän med Antonis. De hjälper er säkert med det. Annars känner de kanske nån annan som har nåt krypin för natten. Då är ni ju åtminstone väldigt nära hamnen för färden till erat Kalymnos. Men det vet du ju redan. Sanna ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för tipset
![]() ![]() ![]() Det ordnar sig alltid på nåt vis,fast man vill ju komma fram så fort som möjligt ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() Jag hoppas oxå att ni kommer iväg på en gång men det finns ju oftast lösningar om det inte går. ![]() Är allt lite avundsjuk på er!! Men för det inte missunnsam ![]() ![]() ![]() Jag vill ju oxå åka och speciellt till Masichari ![]() Lycka till i alla fall!! ![]() Sanna |
![]() |
|
|