![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har bara åkt bil till restaurang Leventis så jag kommer alls inte ihåg hur långt det var dit från Kato Stalos..Far på lördag 10/5
![]() Sassa |
|
||||
|
||||
![]()
Det är gångavstånd, tar en kvart ungefär med mina taxben! Nerför rullar man ju så då går det fortare
![]() Gunilla |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för svar..Jag har nog också taxben....Ska ta med min lilla behändiga cykellampa..Men hur var det nu..Går man upp förbi Marcos för att komma dit/är det skyltat..Taxbenen orkar inte gå vilse....
Sassa |
|
||||
|
||||
![]()
Förbi Markos, under nationalvägen och direkt till höger!
Gunilla |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Gunilla! Till helgen bär det av!!!
Sassa |
|
||||
|
||||
![]()
Din lyckans ost! Jag har 164 dagar kvar!
Gunilla |
|
|||
|
|||
![]()
Den som spar,hon har...Då har du ditt kvar! Men vi ska njuta som sjutton!!Ska fara med syrran och lämna familjen hemma den här gången....Bara slappa o inte tänka på nånting...
Sassa |
|
|||
|
|||
![]()
Fast vi har varit i Kato Stalos flera gånger vet jag inte vad Pano Stalos är? Är det en äldre by längre uppåt? Hur kommer man dit?
|
|
||||
|
||||
![]()
Pano Stalos är en gammal by, det finns skylt vid Marias taverna i början av Kato Stalos, tror att det står Stalos 1 på skylten, men det är snarare 2 kilometer upp dit. Om du går höger ner för den branta backen uppe vid torget i Pano kommer du såsmåningom ner till Kato Stalos igen. Håll bara höger vid djurfarmen så blir det rätt!
Gunilla |
|
|||
|
|||
![]()
Vad bra, då vet jag precis var du menar. Om vi hamnar i närheten (åker ospecificerat denna gång) så ska vi definitivt gå dit och kolla.
Jag frågade förresten en kompis som har bott i Grekland några år vad ortsnamnet betydde, och Pano betyder högre upp, Kato betyder längre ner, Stalos = by. Men det kanske ni visste. Hon berättade också att för många år sedan var det så att alla ville bo längre uppåt land så pojkarna fick ärva de landområden som låg uppåt för att få bördig mark att odla på osv. Flickorna däremot fick de "värdelösa" strandområdena, numera kanske dom ångrar sig och tjejerna har fått lite revanch ![]() |
![]() |
|
|