Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-05, 14:03
Jo & Jay Jo & Jay är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 3
Standard Vi vill gifta oss där!

Jag behöver all hjälp och tips som ni kan ge mig! Jag och min fina engelskman 28 respektive 35 år gamla, tänkte gifta oss där nu i Juli. Jag har aldrig varit i Grekland och aldrig tänkt i giftemålsbanor förut, men nu vill jag gifta mig där, på Santorini!
Är det någon som kan hjälpa mig med tips på hur jag ska gå till väga? Vart skall vi vara? Det blir bara vi två som reser iväg och gör detta, så vi vill ha det privat, litet och vackert och så klart skapa ett fantastiskt minne för livet!
Vilka papper behöver jag? Vem kontaktar jag? Vart kan vi göra det? Fotograf? Vittnen? Hotell? Ja, jag har så många frågor.. Finns det svar där ute kanske? Tack Tack! Johanna
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-05, 14:07
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Vi vill gifta oss där!

Skriv in Giftemål på grekisk ö i sökfunktionen här ovanför.

Då hittar du 71 inlägg i ämnet.

Arne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-05, 14:23
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 604
Standard Sv: Vi vill gifta oss där!

I den här tråden kan du läsa om ett fantastiskt bröllop som en av våra medlemmar hade på Santorini. Där finns en länk till bilder. Om du kontaktar FrazzeTiger2 så kanske hon kan ge er råd.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-05-05, 14:30
Jo & Jay Jo & Jay är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 3
Standard Sv: Vi vill gifta oss där!

Tack! Och Tack!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-05-05, 20:35
Jo & Jay Jo & Jay är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 3
Standard Sv: Vi vill gifta oss där!

Läst igenom allt, men undrar fortfarande var den vackraste platsen, området, utsikten finns.. enligt dig som vet? Fick höra på ett annat håll att en sida av ön är "bättre" än den andra. Stämmer det? Berätta gärna för mig vart på Santorini just du skulle tipsa mig och Jay att bo på! Allt ser ju så vackert ut, och söker därför mera personliga tips från era egna upplevelser. Har du gift dig på Santorini? Vad ska vi tänka på?? Många frågor, jag vet.. men det är ju så viktigt!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-05-05, 20:45
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Vi vill gifta oss där!

Om ni inte har tänkt ta med er egen vigselförättare så är ni nog hänvisade till de ställen som antingen någon av de bröllopsarrangörerna som finns där använder eller rådhuset.

Bröllopsarrangörerna håller säkert till så att man ser calderan och solnedgången. Kolla med stället som du fick i länken från Kalimera. Det verkar ju helt superbt!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-05-05, 22:41
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 527
Standard Sv: Vi vill gifta oss där!

Håller med tidigare skribenter! De flesta vigslar hålls någonstans utmed den dramatiskt vackra Calderan, -i Fira, Firostefani, Imerovigli eller Oia. Lokal kan man ofta få välja själv, men det spelar kanske viss roll om man önskar borgerlig eller kyrklig vigsel,( o vilket samfund man i så fall tillhör.)
Lycka Till!!!

Senast redigerad av Kalimera den 2008-05-06 klockan 07:34. Anledning: Otillåtna länkar (se regler under FAQ)
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-05-05, 23:43
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Vi vill gifta oss där!

Jag tror att vi såg minst tre bröllop om dagen i Fira. Vi bodde på ett rätt just hotel som heter Calderas Lilium och där var det minst två svenska bröllopspar som bodde. Tror t.o.m. att det ena paret hade bröllopet på hotellet!?
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-05-06, 21:37
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 604
Standard Sv: Vi vill gifta oss där!

Jag har gift mig på Santorini, det är en väldigt lång historia som jag inte ska dra här. Planeringen tog lååååång tid, mer än ett år, ni har något kortare tid.

Finaste och mest romantiska är orterna som ligger vid calderan (kratern), där också dyrast. Så klart. Bilderna som finns via länken är därifrån. Jag tror att ni är lite sent ute, att ordna ett bröllop tar tid om man ska gifta sig utomlands. Enklast är om ni gifter er i Sverige, kanske på Arlanda om ni flyger därifrån, och sedan firar fortsättningen på romantiska Santorini.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-05-06, 22:00
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Vi vill gifta oss där!

Om man anlitar en bröllopsarrangör, som det ju finns flera av på Santorini, så behöver de inte ha papperen tidigare än ca tre veckor innan vigseln. Att fixa hindersprövning i Sverige och England går på typ en kvart. Den svenska måste också översättas, det tar säkert någon dag.

Eftersom ni inte kommer att ha några bröllpsgäster krävs det ju inte mycket förberedelser, så det ska inte vara några problem att hinna ordna det som behövs, men för att få en dag och tid som passar er bör ni nog kontakta någon bröllopsarrangör så snart som möjligt. Ni är ju inte de enda som vill gifta sig där under sommaren. Googla så hittar ni flera bröllopsarrangörer, sedan är det ju bara att välja någon eller några att kontakta för priser mm.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT