|
|||
|
|||
Boende i Perivolos Beach
Hej !
Någon som har bott i Perivolos Beach (eller inte ) och har kommentarer kring detta ? Vi har hittat ett hotell (Marillia Village) som verkar bra men jag ville bara höra om Perivolos beach kanske är för ödsligt eller tråkigt. Vi är 5 vuxna och ett litet barn som åker så vi vill inte gå på disco men vill ju i alla fall att det skall finnas restauranger och vara lite gemytligt. Vi åker första veckan i juni. Tack på förhand !!! Hälsningar Cecilia |
|
||||
|
||||
Sv: Boende i Perivolos Beach
Jag bor alltid vid Perivolos, tycker att det är en av de bästa stränderna på Santorini. När ni åker är där ganska lugnt, under högsäsong är där byst med folk. Tavernor finns, många av dem har säkert öppet i början av juni. Gemytligt vet jag inte om det är, det finns ingen by i närheten, det är en strand med hotell, tavernor, barer och några få minimarkets.
|
|
||||
|
||||
Stranden är ingen höjdare för ett litet barn. Blir snabbt djupt och den mörka sanden blir väldigt het om den lille vill leka där. Finns en ganska halvtrist strandpromenad som har sett sina bästa dagar. Stället passar för att övernatta inför eller i slutet av en ö-luff men är inte en plats där jag skulle rekommendera någon att tilbringa en hel semester. Är ni beredda på att göra utflykter varje dag kan det vara ok att stanna några dagar.
Eva |
|
||||
|
||||
Brukar själv tillbringa tre veckor varje höst i Perissa/Perivolousområdet o tycker också att stranden är den finaste på Santorini. Bottenförhållandena kan dock variera väldigt bara man rör sig några meter åt ett annat håll - ibland bråddjupt o ibland långgrunt, bitvis sandbotten o bitvis lavahällar.
För några år sedan anlades en strandpromenad o utmed den finns huvudsakligen Tavernor o hotell o kanske inte så mycket av "det genuina Grekland". Har aldrig upplevt några svårigheter att hålla sig sysselsatt på Santorini, men naturligtvis bjuder denna fantastiska ö på fler härliga upplevelser om man kan promenera eller resa runt lite bortom badstranden. |
|
|