Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-06, 20:30
eva_bbe eva_bbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 91
Standard Cykladerna-ospec

Du som rest med Apollo ospecificerat till Cykladerna -vilken ö och vilket boende har du hamnat på?
En som undrar-eva b
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-08, 09:29
Emji Emji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 18
Standard Sv: Cykladerna-ospec

Hej Eva!

Vi åkte ospecificerat en vecka till Kykladerna förra sommaren i Augusti, med Apollo, och hamnade då på Naxos!

Vi fick redan på vägen dit, på Santorini, reda på vilket hotell vi skulle bo på, men det var inget som ingick i Apollos ordninarie utbud så vi kunde inte kolla upp det i resekatalogen. Vi hamnade ca två mil utanför Naxos stad, i Pyrgaki, på ett litet lägenhetshotell som hette Trapizaki. Vi kom dit på natten, så då visste vi inte riktigt vart vi hade hamnat, men vi vaknade upp till en fantastiskt utsikt, i vad som kändes som mitt ute i ingenstans.

Vi gick snabbt på upptäcksfärd och upptäckte att vi verkligen var mitt ute i ingenstans, men det fanns i alla fall ett supermarket i närheten, och fyra restauranger, och vi hade bara 500 meter till havet.

Hotellet var verkligen i allra enklaste slaget, och det ingick ingen städning. Vi levde väldigt spartanskt kan man säga, men det var helt UNDERBART! Vi visste ju att vi inte kunde ha några högra krav på en ospecificerad resa, men antar att vi hade lite förväntningar på standard ändå för enda gången vi förut åkt ospecificerat så kom vi till ett ganska lyxigt hotell. Nu hade vi i alla fall valt till att vi ville ha egen toalett, så det fick vi.

Men denna resan blev så mycket bättre än vad vi hade kunnat ana, ett riktigt äventyr men också otroligt avkopplande! Naturen var gudomligt vacker, och vi hittade nya små badvikar varje dag.

Sedan kunde man ta bussen in till stan som tog en halvtimme, och man kan ju alltid hyra bil eller liknande!

Man får ju räkna med att man hamnar på ett väldigt enkelt hotell. Det var en annan familj som också åkte ospecificerat samtidigt som vi och som hamnade på samma ställe.

Vi var i alla fall väldigt nöjda med vår ospecificerade resa, vi tänkte totalt om gällande vad vi egentligen vill ha ut av en greklandsresa! Men som sagt, man får vara beredd på att hamna i princip var som helst.

Hoppas din resa kommer bli fantastisk!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-08, 20:43
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Cykladerna-ospec

Vi har rest med Apollo ospec i högsäsong, visserligen till Kerkyra och inte Cykladerna.

Den värsta mardrömmen i mitt liv tills jag hostade upp 455€ för ett nytt boende!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT