|
|||
|
|||
Gratis solstolar? ;)
Hej!
Vi ska åka till Agia Marina om 2 veckor (har skrivit någon tråd tidigare). Ska bo på Hotell Theo och kommer, som jag fattat det, ha närmast till Kato Stalos stranden (?). Jaja.. I alla fall undrar jag om ni vet var det finns gratis solstolar där? Sökte lite på forumet, men hittade inga tips direkt. Jag vill gärna ligga på en solstol, men köper hellre lunch på nån taverna som också har stolarna än betalar för bara stolen. Ja ni kanske förstår vad jag menar! |
|
||||
|
||||
Sv: Gratis solstolar? ;)
En del restauranger längst den stranden har en del av sin marknadsföring att stolen ingår när man handlar hos dem.
|
|
|||
|
|||
Då kan jag rekommendera Aminas. God mat, trevlig personal och solstolar på stranden. Ligger vid gränsen mellan Kato coh A Marina
|
|
||||
|
||||
Det var inte gratis hos Amina förra året.
Gunilla |
|
|||
|
|||
Inga mer konkreta tips förutom att många verkar marknadsföra sig så?
|
|
||||
|
||||
Ja, vi har ju i Agia Marina poolbaren Oasis. Där tog de inget extra betalt
för solstolarna i förra hösten. Men, såklart, vi fick betala 3,5€ var för tvenne små Mythos. På stranden i Platanias, just nedanför Hotel Ireni, där finnes en Poolbar i anslutning till strandhotellet. Ej heller på detta ställe avkrävdes annat än förtäring från poolbaren för att få bruka solstolarna. Nu kan det ju vara möjligt att andra regler gäller i högsäsong, därav veta vi icke enär vi alltid vistas i övärlden under lågsäsong. Arne |
|
|||
|
|||
Kanske därför Aminas inte tog betalt. Vi var i Kato Stalos i oktober 06.
|
|
|||
|
|||
Ja hur är det med gratis solstolar i Rethymnon? Det har jag funderat på tidigare. Nu ska vi bo på Ilios och där är det ju gratis har jag förstått. Men när vi bodde på hotell Pegasus så fick vi betala jag tror det var 6 eller 7 Eur. Ändå kan man ju säga att dom har egna stolar som killen på hotellet sköter om. Är det någon som bott i Rethymnon och haft gratis solstolar?
|
|
|||
|
|||
Ilios är nog det enda hotell jag hört talas om som har gratis stolar i Rethymno..
|
|
||||
|
||||
I Kato Stalos kan ni ligga gratis nedanför Kato Stalos restaurang... finns inte ens tvång på att handla hos dem under dagen.
Malin |
|
|||
|
|||
Tack för tips!
|
|
|||
|
|||
Amina är en jättetrevlig tjej från Göteborg som bor på Kreta sedan några år.Vi ska till Agia Marina om tre veckor(18 Juli 2008) och då ska vi självklart gå till Amina och käka frukost någon dag.Vi känner henne sen tidagare Kretaresor(Min fu och jag).Vi har varit i Agia Marina flera gånger sedan första besöket 1994,men nu är det två år sedan senaste besöket på Kreta.Vi älskar Kreta och har flera vänner där.Det ska bli underbart att komma ner igen.
|
|
||||
|
||||
Flirta med servitörerna på restaurangen... *ler* Prata lite om vad de har för ngt. att äta eftersom ni säkert ska göra det senare och så fråga om ni får LÅNA en solsäng för ngr. timmar... Funkar utmärkt om man är ensam tjej iaf! Lycka till o ha en härlig semester! Själv har jag varit hemma i 3 veckor nu och har en grym abstinens efter "min ö"!!!
Citat:
|
|
|||
|
|||
Kalimera!
Jag har bott många gånger på Ilios Beach i Rethymnon och alltid haft gratis solstolar och om man har bott där 15ggr.så har man dessutom gratis badhanddukar som byttes flera gånger i veckan. aake |
|
||||
|
||||
Jo, det blir ju så om man kommer tillbaka till samma ställe år efter år! Nu i Juni var det mitt 16:e besök på min älskade ö! Och då känner man ju alla, när man bor i små byar som Agia Marina o Platanias. Jag bodde där 2006 i 7 månader också, när man inte jobbade gick man till stranden, hejade på alla (jobbigt i längden! *skratt*) o betalde aldrig för en solsäng så klart! =o)
|
|
||||
|
||||
Hur gick det, Emma? Fick du några bra solstolar?
|
|
|||
|
|||
Hej hej alla!
Tänkte höra om ni vet att det finns gratis solstolar på Nea Chora stranden? Eller i närheten av Chania överhuvudtaget Tack sålänge |
|
|||
|
|||
Citat:
Hej Ska åka till platanias snart, tänke bara höra var ligger hotell ireni?? Och finns det några andra ställen var de finns gratis solstolar i platanias?? |
|
||||
|
||||
Unnskyld, men er det virkelig det som opptar oss mest når vi drar på ferie til Helllas?
Det er en del mennesker i Hellas som lever av å leie ut solstoler og parasoller, og jeg betaler med glede 8-10 Euro om dagen for to stoler og parasoll. Jeg var et sted på Kreta hvor noen forsøkte å betale med øl i stedet for penger. Det er mulig vi skandinaver kan leve to uker på øl, men det kan ikke en greker. Sigb Senast redigerad av Ziggy den 2008-07-24 klockan 23:34. |
|
||||
|
||||
Etter å ha vært på Rhodos i månedsskiftet april/mai i år, før de fikk satt ut solstoler, betaler vi gladelig noen euro for solstolene, det er verdt hver euro!!!
|
|
|