|
|||
|
|||
Norska Baren
Är det någon som vet om Norska Baren finns kvar på Rhodos. Har varit där många gånger. Vet inte vad den hette, men norrmännen höll igång som attan.
|
|
|||
|
|||
Sv: Norska Baren
Hej!
Tja... när jag var där förra sommaren låg där TVÅ norska barer vägg i vägg med varandra.. |
|
||||
|
||||
Det er to norske barer vegg i vegg, men den du mener er nok Romantika, eller bar Jom Jom som den også kalles. Det er der det liv og røre. Vi var der nå i månedskiftet april/mai, og den er fullt oppegående med Archimedes og hans sønn Jimmy ved roret. Der kan man se både norsk og svensk TV.
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Och särskilt när en viss låt spelades den handlade om OS i skogen eller OL på norska. Har försökt få tag på den låten men vet ju inte vilken artist som gjort den. Vet någon om den går att få tag på i Sverige?[/quote]
Du mener nok da "Ol floka" Du finner den her: www.youtube.com/watch?v=jOtx0msoEOQ Til OL på Lillehammer i -94 ble det også laget musikk, og OL i -52 var langt fra glemt. Vi fikk blant annet "OL-floka" med melodi av Sven Jøran Michelsen og tekst av Ellen Berntsen, Janne Sand og Sven Jøran Michelsen. En egen dans ble laget. Senast redigerad av moelv den 2008-05-11 klockan 10:24. |
|
|||
|
|||
Tack Moelv!
Just den låten var det. När man hör den så känner man av stämningen som var på Just det Romantica. Jag kommer ihåg nu att den hette så. Nu behöver jag inte jaga låten längre. Bor barägaren på Rhodos eller är han bara där över sommarsäsongen? Han var ju så glad och var uppe själv och dansade. Nej nu börjar jag längta till Rhodos igen. har varit där 8 gånger. |
|
||||
|
||||
Bareieren bor på Rhodos. Vi har vært på Rhodos 11 ganger og skal tilbake dit 3.september i år.
|
|
|||
|
|||
Och vi åker till Kreta den 4 september.
Men nu blir det nog Rhodos igen känner jag. Tänk på oss om ni hör låten på Romantica igen. |
|
|||
|
|||
Hej jo då den finns allt kvar på samma ställe riktigt håll i gång.Var där i Okt 08.Besöker den nu i Juni igen.Nettan
|
|
|||
|
|||
Men visst är barägaren norrman?
|
|
|||
|
|||
Jag känner inte till Romantika särskilt väl, däremot går jag till Holiday då och då. Ägaren där är garanterat 100% grek. Panagiotis heter han, fast han kallas tydligen för "Runar" då han sägs likna en norsk fotbollsspelare.
|
|
||||
|
||||
Det var normenn som var med og startet opp Romantika, "Jom Jom gutta", de kommer som regel til Rhodos i mai og september og da har de med spekemat som de bjuder på til gjestene på baren.
Det er Archidemes som er bareier, og han er gresk. |
|
|||
|
|||
Citat:
Men vad betyder Floka på svenska? |
|
||||
|
||||
Slå "floke" er noe vi gjør når det er kaldt. Da slår vi armene rundt egen kropp gjentatte ganger for å få varmen i kroppen.
Lykke til med OL floka!!! |
|
||||
|
||||
Holiday er den Norske baren som ligger vegg i vegg med Romantika.
|
|
||||
|
||||
Aha....åkarbrasa heter det på svenska
|
|
|||
|
|||