![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Oj, vad jag längtade efter en äkta svensk dansbandskväll när jag igår såg Lasse Stefans Live (även om nu inte just de är mina favoriter en danskväll)!Det blev nästan lite exotiskt när jag ville svänga runt i en häftig bugg eller sväva ut i en riktig skön tryckare en skön svensk sommarkväll i Sveriges i särklass mysigaste folkpark, Olstorp.
Det måste vara just den känslan ni har när ni sitter i snö och slask och längtar till ert favorit ställe i Grekland, favorit tavernan med den godaste maten och de grekiska tonerna fylla luften. Vilken känsla det är att få drömma sig bort! |
|
||||
|
||||
![]()
Här i Umeå var det säsongstart för logdans igår enligt lokaltidningen. Vi har varken vått eller snöslask. Grönt och fint men kallt. Snön har fallit längre söderut i landet. Björkarna har slagit ut tidigare än normalt och personligen önskar jag en rejäl regnskur och inte bara de ynkliga droppar som falltit den här månaden. Sen vill jag ha långsamt varmare så sommaren smyger på oss och vi får njuta av allt det fina. Längtar inte speciellt till Grekland just nu men när jag pratade med Birgitta inför deras resa igår döken tanken upp att det inte vore så dumt med en liten Greklandsresa.
Eva |
![]() |
|
|