|
|||
|
|||
HJÄLP!
Nu behöver vi verkligen HJÄLP!
Tittar och tittar på båttidtabeller men jag kan bara hitta natttider från Rhodos till Tilos när vi kommer ner.....Vi landar på Rhodos den 8:e juni (flygstolar med Apollo) tror vi ½ 10-tiden på fm....sökte på Kalimera länken;båttider, får BARA upp som sagt natttider! Kan det verkligen vara så att det bara går båt mellan Rhodos-Tilos nattetid då???? SUCK, jag vill komma över samma dag!! Hoppas att någon av "er" kan hjälpa oss Lisbeth & co |
|
||||
|
||||
Sv: HJÄLP!
Det ser dårlig ut.... fant heller ikke noe på gtp.
Så samme dag kommer du desverre ikke over ser det ut til. Ia |
|
||||
|
||||
Det är tydligen problem med den Tilosbaserade delfinen Sea Star, inget ovanligt tyvärr. Har också hört att den stora färjan Proteus är inne för reparation. Säkert är det därför det finns så få båtar.
|
|
||||
|
||||
Följande dag kl 15 går det en Blue Star som är framme kl 17.10. Kan ju vara ett alternativ i värsta fall. Ta en natt i gamla stan ganska nära hamnen och ha det lite skönt, låt bagaget ligga kvar på hotellet tills ni ska iväg till båten så behöver ni inte fundera på hur ni ska orka bära allt.
Har ni sedan lite flyt så kanske det har hunnit komma någon mer båttur som ni kan hitta då ni kommer på plats, då blir det bara bonus att ni får dra vidare direkt. Att hitta boende ska inte vara något problem vid den tiden. Visst var det på Tilos som man förra året protesterade över att det var dåliga kommunikationer? Jag kan minnas fel också och har inte rört mej i de trakterna på många år. Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
Citat:
Mailade kort o gott till Michalis på Annas Studios och frågade om båtförbilndelser...fick inom 1 timme svar!!!!!! Det går katamaran från Rhodos söndag 17;30 En varm tacksam tanke till denne man!! Och alla ni andra som kanske också funderade nu vet ni.... 2 veckor kvar |
|
||||
|
||||
Han kanske kan fixa båt till oss också från Rhodos till Kalymnos på söndag
Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag fick mail igår ifrån en Travel agency som jag haft kontakt med tidigare som skrev att där är en ferry boat "Dimitroula" som avgår från Rhodes till Kalymnos 11:30 söndagen den 15 juni. Denna båt har jag inte varit människa att hitta själv i någon tidtabell, men uppenbarligen skall den gå. Hon skriver även: The address is: AKTI SAXTOURI 5 (ENTRANCE OF COMMERCIAL HARBOUR) Så det kanske är så att den går även "er" söndag? Vi landar inte förrän 10.30, så jag misstänker skarpt att vi inte lär hinna med den båten Men jag tyckte att det var väldigt gulligt av dom att tänka på oss och självmant skicka över ett mail. Grekisk vänlighet //Guhawi |
|
|