![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej
Jag och min sambo har varit utomlands tillsammans 2 gånger. I Grekland... och Grekland. ![]() Nu till frågan: Vill ha hjälp att hitta "ÖN" för oss som har följande kriterier (vi är förresten 34 år och inte så jättepartysugna): 1. Låång och finkornig sandstrand - absolut inte stenig!!! 2. Hotellet nära (max 200 m) stranden 3. OK utbud av shopping och restauranger 4. HELST inget slitet partyställe, isåfall ska det gå att välja lugnare delar. 5. Helst ingen båttransfer. Vi har varit på Kreta (Rethymnon - gillade inte den steniga stranden) och Cypern (Ayia Napa i våras innan säsongen drog igång). Ser gärna något nytt nu! ![]() Tack på förhand! |
|
||||
|
||||
![]()
Om det inte hade varit för båttransfern skulla jag föreslå Naxos-ljuvliga sandstränder vid Agia Anna o Agios Prokopios!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det är väl ingen ålder, tänk när jag var 34, då du... ![]() Citat:
2. Naxos 3. Naxos 4. Naxos 5. Naxos? Det går ju att flyga inrikes, men jag har ingen koll på tidtabeller/priser. /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Men tack ändå!!! OM vi någonsin känner oss upplagda för en 3-4 timmars båttransfer med reservation för förseningar eller cancellations - eller vinner på lotto, så åker vi definitivt dit!!! ![]() PS. Du ser inte direkt purung ut på bilden... ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mmm... Naxos ser helt underbart ut, och vi hade nästan bestämt oss för att åka till Agia Anna (Maremonte Plaza) när vi fick se notisen om båttransfern. Eftersom vi bara ska åka en vecka så känns det inte som om vi har råd att riskera att förlora någon dag ifall det skulle bli inställt... |
|
||||
|
||||
![]()
Tror även att ni skulle gilla Parga !!!
|
|
|||
|
|||
![]()
Varför inte Skiathos?? Dit går direktflyg....och det är nära till Skopelos..
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Tycker du inte? Å, jag som hade ansat skägget just då...
![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Och angående båtresan så tar den faktiskt 2 timmar, med blue star. ![]() Men åk till Naxos ändå! Ni kommer bli toknöjda!!! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Med risk för att bli tjatig...Kefalonia har allt det ni söker (åtminstone i Lassi där vi bodde förra året). Större shoppingutbud i Argostoli stad som ligger nära.
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Alternativet är ju som nämns tidigare att flyga inrikes från Athen till Naxos, kostar inte speciellt mycket och biljetter till Athen går ju att hitta till en vettig peng. Ett annat alternativ kan kanske vara Samos-Pythagorion, den långa finkorninga sandstranden finns inte där men Pythagorion är ett mycket trivsamt ställe. Stranden som finns i Pythagorion är ok men inte mer. /Jonas |
|
|||
|
|||
![]()
Naxos!
|
|
||||
|
||||
![]()
Prova Skiathos så hittar ni det ni söker! Underbara stränder och en trevlig stad med en modern livlig del och en gammal stadsdel där ingenting någonsin verkar ha förändrats.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Varför inte åka till Karpathos? Vi var där i september förra året. Vi bodde i Pigadia, hade sandstrand max 50 m från hotellet. Många bra restauranger vid hamnpromenaden och gatorna däromkring. Inget partyställe men det låter inte som ni vill ha det heller. Några dagar tog vi lokalbuss till andra byar med helt fantastiska stränder. Naturen är ganska karg, slingrande vägar och otroliga vyer. Det är direktflyg som gäller hit.
|
![]() |
|
|