|
|||
|
|||
Eurovision-vad tror ni?
Jag tror Lettland vinner inte för att den är bäst utan för den har en refräng som envist sätter sig fast. Det är den enda låt jag kommer ihåg och ofrivilligt nynnar på,om jag tagit bort Sveriges och Greklands bidrag som jag hört till leda nästan.
Jag tycker Greklands bidrag är bäst, hela konceptet var jätte bra! |
|
|||
|
|||
Sv: Eurovision-vad tror ni?
Jag har ingen aning, eftersom jag inte har sett det. Det är så många delfinaler så man ledsnar innan det ens har börjat. Men jag tror inte på Perelli i alla fall. Vi får se på lördag. Twiggy
|
|
||||
|
||||
Tror på Ukraina.Perelli vinner inte men kommer att gå långt.Tyvärr så är det många Paparizou look alike iår med samma rytm,musik och samma dans och stil.
|
|
|||
|
|||
Jag hoppas på Frankrike! Sébastien Tellier har kallats för "den nya Gainsbourg". Han är en provocerande, personlig och mycket talangfull artist. Såg honom live på Berns häromveckan och vilken show han bjöd på!
|
|
||||
|
||||
Varför inte Island. Men tror det blir svårt mot Öst-blocket
|
|
||||
|
||||
Ingen aning...men bäst är Island.
Busungen här hemma gillar det där piratbidraget. Och sen kan jag inte låta bli tycka finlands låt är härlig. Men sveriges låt är också bra! Fast jag tror inte hon vinner... |
|
||||
|
||||
Citat:
Perelli och Ukraina (skriver jag rätt nu...) kan väl slå ihop sina bidrag så vinner de garanterat. Scenkläderna är ju redan fixade, en brunett och en blondin blir lite ABBA-varning och vips har vi ett vinnande koncept |
|
||||
|
||||
Ja, vad ska man säga? Ukraina=snyggast, Grekland=bästa låten, Georgien = oxå bästa låten. Portugal = Intressant, en riktig outsider.
Nä, tyvärr tror jag tror inte Charlotte har en chans. /Netwolf |
|
||||
|
||||
Hva med Norge og Maria Haukaas Storeng?
|
|
|||
|
|||
Tror norges bidrag Maria Haukaas Storeng, hold on be strong Kommer langt, men ikke vinner
Perreli er helt ok, men liker dannmarks bidrag veldig godt |
|
|||
|
|||
Glöm inte de länder som är direktkvalificerade.
Frankrikes låt är grym! Ha en trevlig helg Lotta |
|
||||
|
||||
Jag hoppas på att Frankrike vinner så kanske alla andra bidrag blir bortglömda.
Edit: Skickar med en länk för er som missat Frankrike och Sebastien Tellier. http://www.youtube.com/watch?v=3iqXVBnd4Ow Senast redigerad av bob-kåre den 2008-05-24 klockan 10:07. |
|
|||
|
|||
Jag såg alla de tävlande finallåtarna igår igen, på NET. Det är fortfarande piratlåten som finns kvar i skallen. Ukranias låt blir bara svagare och svagare för mig och jag kan absolut inte nynna den. Det skall bli spännande (i år igen!) och se blir det en outsider eller en klassiker som tar hem det.
|
|
|||
|
|||
Jag gillar Frankrikes låt om jag bara HÖR den, inte tittar..
Norges och Greklands är också jättebra..Men jag stör mig på att det ska vara så himla utmanande, avklätt och sexigt...Musiken kommer liksom i andra hand.. Norges bdrag blir befriande och man kan LYSSNA på låten på ett annat sätt..Allt det blåa är jättefint! Greklands, Sveriges, Ukrainas mfl är ju samma tema med lite olika variationer...Ganska synd.. Perelli hamnar rätt högt tror jag men Frankrike vinner är mitt tips! Lissi - som egentligen inte bryr sig så mycket.. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Därför la jag in en länk som inte går till den riktiga videon till låten, så ingen skall påverkas av hans utstrålning när dom skall rösta ikväll, vore synd om dom andra som saknar utstrålning!
Senast redigerad av bob-kåre den 2008-05-24 klockan 12:09. Anledning: quote problem! |
|
|||
|
|||
Hørte Frankrike's bidrag nå nettopp Veldig kul sang
|
|
||||
|
||||
Är det inte Frankrikes sångare som gjort en "kupp" och sjunger på engelska i finalen. Frankrike har ju som bekant en policy att alltid sjunga på franska, vilket han gjorde på den nationella uttagningen. Men nu ska han visst ha överraskat med en översättning på engelska lagom till finalen. Grämer nog patriotiska fransmän
|
|
|||
|
|||
Jag tycker att det Norska bidraget är bäst, tätt följt av Grekland Men vem vet, kanske Charlotte slår till igen och blir den andra personen att vinna två gånger i ESC.
//Ingela |
|
||||
|
||||
Jag tror Charlotte kommer topp 5, men att vinna blir nog lite svårt. Ukraina vägrar jag ens titta på. Härmning av Sveriges bidrag. Varför ha en i stort sett likadan klänning, samma stil osv...
|
|
|