Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-05-23, 21:50
Mikkels avatar
Mikkel Mikkel är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006
Standard Hva er det med Hellas?

Hva er det med Gekenland som gjør oss så glade?
Jeg lengter til Naxos og Ios og gleder meg vannvittig til våre 14 dager lange ferie. Gleder meg til å se igjen våre "venner", våre bosteder - og kjenne luktene av hav, krydder - kjenne solen varme - og bade i krystallklart hav. Det skal bli godt for en frossen nordboer!!
Flere som har det på samme vis?

Sitte på balkongen til laaangt på natt - krype til køys og våkne til en ståålende

morgen med en laaang frokost. Da er livet vidunderlig!
Svara med citat
Gammal 2008-05-23, 23:11
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hva er det med Hellas?

Citat:
Ursprungligen postat av Mikkel Visa inlägg
Hva er det med Gekenland som gjør oss så glade?
Jeg lengter til Naxos og Ios og gleder meg vannvittig til våre 14 dager lange ferie. Gleder meg til å se igjen våre "venner", våre bosteder - og kjenne luktene av hav, krydder - kjenne solen varme - og bade i krystallklart hav. Det skal bli godt for en frossen nordboer!!
Flere som har det på samme vis?

Sitte på balkongen til laaangt på natt - krype til køys og våkne til en ståålende

morgen med en laaang frokost. Da er livet vidunderlig!
Ja, vad är det? Kanske har vi varit greker/grekinnor i nåt tidigare liv? Jag blir bara varm i kroppen när jag hör grekisk musik eller nåt så enkelt som en ost på ICA...

/Eva -
Svara med citat
Gammal 2008-05-23, 23:25
moelvs avatar
moelv moelv är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Ja. hva kan det være,så fort en kommer hjem fra en tur til Hellas, begynner man å planlegge neste tur, hvis den ikke allerede er bestilt. Det er knapt 3 uker siden vi kom hjem, men gleder oss bare til å reise ned til greske øyer igjen 3.september.
Svara med citat
Gammal 2008-05-24, 09:56
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Hälften av alla resor jag gör går till Grekland, resten av världen får dela på andra halvan! Nåja, nu ska väl erkännas att förutom Europa har det ännu bara blivit Thailand, dit jag förresten ska i jan -09 igen.Men först en två-veckors tripp till Thassos i sommar! Om jag inte får min Greklands-dos (helst varje år) får jag faktiskt kramp i hjärtat! Det blir som en ren fysisk smärta, som om en knytnäve kramar ihop hjärtat. Det måste väl kallas kärlek?
Svara med citat
Gammal 2008-05-24, 11:42
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

JA, jag undrar också vad det är som gör att det nästan kan göra fysiskt ont av längtan!...Som om Grekland faktiskt är en mycket närstående person man längtar efter
Vi har flera gånger sagt att NÄSTA ÅR åker vi nån annan stans på sommaren och sen går det max en månad efter hemkomst så är längtan där igen...

Vi löser det så att vi åker över nyår till ett annat land...och någon kort weekendresa kanske..men SOMMAREN blir det Grekland, år efter år....Det är nog färgerna och dofterna och havet som drar mest....och förstås den grekiska gästfriheten!

Nu letar jag redan billiga biljetter till februariresan till Aten/Nafplio, ensam eller med sällskap för DIT måste jag! Grekland är MITT drogberoende!

Lissi - 26 dagar från Grekland!!
Svara med citat
Gammal 2008-05-24, 16:04
Hestia Hestia är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Jag kom till Aten och Grekland första gången 1979 på en tågluff genom bl a forna Jugoslavien och sedan dess är jag fast - jag längtar ständigt till Grekland! Det känns som att komma hem när jag kommer dit! Har varit på fastlandet och diverse öar ca 17 gånger under dessa år. När jag har varit i andra länder runt Medelhavet har jag alltid känt "vad gör jag här, det är ju i Grekland jag borde vara"!

Tänk att få sitta på en strand i skuggan under ett pinjeträd, ett glas kall Retsina i handen, titta ut över det turkosfärgade havet, höra grekisk musik
från en bar i närheten, känna alla ljuvliga dofter som hör Grekland till - timjan och oregano, en gardenia en full blom, träkolsgrillade lammkotletter - det är lycka det!

/Nybliven kalimeramedlem men mångårig greklandsälskare
Svara med citat
Gammal 2008-05-24, 18:51
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Citat:
Ursprungligen postat av Hestia Visa inlägg
/Nybliven kalimeramedlem men mångårig greklandsälskare
Välkommen hit! Du är i MYCKET gott sällskap!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2008-05-24, 19:57
Hestia Hestia är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Välkommen hit! Du är i MYCKET gott sällskap!

Lissi
TACK så mycket Lissi, det var snällt av dig! Det är lite nervöst när man är helt ny, innan man lärt sig forumet, hur det fungerar, var och hur man gör inlägg osv. Men alla ni "gamla, vana kalimerare" får kanske ha lite överseende om det skulle bli något fel. Fick se att jag skrivit fel i mitt inlägg, det ska förstås stå "en gardenia i full blom" där på slutet, men jag har för mig att jag läst att man bara kan rätta inlägg inom en timme, så det är för sent med en rättelse!

/Hestia
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:17.