![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hva er det med Gekenland som gjør oss så glade?
Jeg lengter til Naxos og Ios og gleder meg vannvittig til våre 14 dager lange ferie. Gleder meg til å se igjen våre "venner", våre bosteder - og kjenne luktene av hav, krydder - kjenne solen varme - og bade i krystallklart hav. Det skal bli godt for en frossen nordboer!! ![]() Flere som har det på samme vis? Sitte på balkongen til laaangt på natt - krype til køys og våkne til en ståålende morgen med en laaang frokost. Da er livet vidunderlig! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Eva - ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja. hva kan det være,så fort en kommer hjem fra en tur til Hellas, begynner man å planlegge neste tur, hvis den ikke allerede er bestilt. Det er knapt 3 uker siden vi kom hjem, men gleder oss bare til å reise ned til greske øyer igjen 3.september.
|
|
||||
|
||||
![]()
Hälften av alla resor jag gör går till Grekland
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
JA, jag undrar också vad det är som gör att det nästan kan göra fysiskt ont av längtan!...Som om Grekland faktiskt är en mycket närstående person man längtar efter
![]() Vi har flera gånger sagt att NÄSTA ÅR åker vi nån annan stans på sommaren och sen går det max en månad efter hemkomst så är längtan där igen... Vi löser det så att vi åker över nyår till ett annat land...och någon kort weekendresa kanske..men SOMMAREN blir det Grekland, år efter år....Det är nog färgerna och dofterna och havet som drar mest....och förstås den grekiska gästfriheten! Nu letar jag redan billiga biljetter till februariresan till Aten/Nafplio, ensam eller med sällskap för DIT måste jag! Grekland är MITT drogberoende! ![]() Lissi - 26 dagar från Grekland!! |
|
|||
|
|||
![]() ![]() Tänk att få sitta på en strand i skuggan under ett pinjeträd, ett glas kall Retsina i handen, titta ut över det turkosfärgade havet, höra grekisk musik från en bar i närheten, känna alla ljuvliga dofter som hör Grekland till - timjan och oregano, en gardenia en full blom, träkolsgrillade lammkotletter - det är lycka det! /Nybliven kalimeramedlem men mångårig greklandsälskare ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Välkommen hit! Du är i MYCKET gott sällskap!
![]() ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]() ![]() /Hestia |
![]() |
|
|