Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-05-30, 22:51
theresa theresa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard skiathos

Hejsan! jag har en fråga...en lite udda... jag undrar om det finns någon mer här som har en sambo som inte alls tycker om grekland eller tycker om att resa överhuvudtaget jag har!...och det känns lite jobbigt ibland...väldigt jobbigt om jag ska vara ärlig,jag vill prata före jag reser och efter jag reser och när jag kommit hem....men ingen vill lyssna och ingen vill prata
Jag pratar fast jag märker att ingen bryr sej om vad jag säger,som när jag ville åka till skiathos nu i sommar när jag fyller 40...han bara tittade på mej och sa ska vi resa nu igen...
Svara med citat
Gammal 2008-05-30, 22:57
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: skiathos

Nej jag har ingen sambo som din. Vi älskar att resa båda två.
Inte för att jag på något sätt är familjeterapeut, men har du koll på varför han inte vill resa? Flygrädsla? Ekonomin? Eller vad det nu kan vara.
Annars får du väl vara glad att han vill vara hemma med dig
Det är ju inte så illa?

Hoppas du får övertalat honom

// Helén
Svara med citat
Gammal 2008-05-30, 23:04

Om det vore så väl att han vill vara hemma med mej...han har andra intressen han vill göra...som han gör,utan mej...jag accepterar det men det vore kul om han visade lite intresse för resorna som jag fixar...han behöver ju inte följa med men han gör det med en suck!

Nej han har ingen flygrädsla...eller penga problem..han tycker bara att det är tråkigt,föredrar att göra något annat bara.

Senast redigerad av theresa den 2008-05-30 klockan 23:09.
Svara med citat
Gammal 2008-05-30, 23:39
Nickas avatar
Nicka Nicka är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Hej!

Går det att kombinera det han gillar och ditt resintresse? Det kanske vore lättere att få med honom då?

Fattar inte att någon INTE gillar att resa till Grekland!

nicka
Svara med citat
Gammal 2008-05-31, 16:40

Jag fattar inte heller att man inte vill resa till Grekland jag brukar försöka åka till öar som jag vet kan passa honom...han vill inte ligga och sola o bada så vi kompromissar....vi solar och badar en dag sen hyr vi bil och åker runt,solar och åker runt jag väljer öar där jag vet att man kan promenera och där det finns många byar att åka till,utom i år nu valde jag Skiathos och där finns det ju bara en by (eller stad) men jag hoppas att han inte får alltför tråkigt,tänkte ta en tur till meteora det verkar jätte häftigt

Han gillar att sporta,typ tennis,fotboll så vi brukar leta upp tennisbanor så får han sin dos

Senast redigerad av theresa den 2008-05-31 klockan 16:43.
Svara med citat
Gammal 2008-05-31, 17:43
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Om han gillar att cykla eller springa så finns det bra möjligheter till det på Skiathos. Särskilt att springa på de härliga grusvägarna i skogen och bergen, Jag såg flera som cyklade där också. Med breda däck går det bra.
Svara med citat
Gammal 2008-05-31, 18:12

Tack för tipset....springer gör han inte men han cyklar gärna,så det får väl bli till att hyra cyklar..
Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 00:23
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av theresa Visa inlägg
Hejsan! jag har en fråga...en lite udda... jag undrar om det finns någon mer här som har en sambo som inte alls tycker om grekland eller tycker om att resa överhuvudtaget jag har!...och det känns lite jobbigt ibland...väldigt jobbigt om jag ska vara ärlig,jag vill prata före jag reser och efter jag reser och när jag kommit hem....men ingen vill lyssna och ingen vill prata
Jag pratar fast jag märker att ingen bryr sej om vad jag säger,som när jag ville åka till skiathos nu i sommar när jag fyller 40...han bara tittade på mej och sa ska vi resa nu igen...
Jag får åka själv till Grekland... Efter några år och resor tillsammans så är det det bästa hittills. Jag åker med mina vänner och vi har så kul! Med min man gör jag andra resor som han vill göra och som jag inte har några som helst problem med. Då blir vi nöjda båda två och det är huvudsaken! Nu till hösten åker jag till Kalymnos med några tjejkompisar och blir borta i två veckor - härligt!

Eva
Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 00:38
Elisabets avatar

Citat:
han cyklar gärna,så det får väl bli till att hyra cyklar.
Det finns ju mycket annat också att hyra och göra där; små utombordsmotorbåtar, kajaker, vattenskidor, paraglidning osv osv.

Om det finns någon allmän tennisbana vet jag inte, men jag tror att det finns på några hotell. Det går ju att fråga om man får använda den även om man inte bor där.
Svara med citat
Gammal 2008-06-02, 15:03

Jag vet att det inte finns någon tennisbana på vårat hotell tyvärr...men jag läste någonstans att det skulle finnas en allmänbana nere i staden,hoppas det stämmer
Är det någon som vet om det finns minigolfbanor i skiathos någonstans? det är något vi båda tycker är kul...sen tänkte jag att vi skulle ta oss upp till Dog Shelter och gå ut med hundar där...då gör man en god gärning samtidigt som man får se sej om och får lite motion
Svara med citat
Gammal 2008-06-02, 15:32
Elisabets avatar

Citat:
Jag vet att det inte finns någon tennisbana på vårat hotell tyvärr...men jag läste någonstans att det skulle finnas en allmänbana nere i staden,hoppas det stämmer
Är det någon som vet om det finns minigolfbanor i skiathos någonstans? det är något vi båda tycker är kul...sen tänkte jag att vi skulle ta oss upp till Dog Shelter och gå ut med hundar där...då gör man en god gärning samtidigt som man får se sej om och får lite motion
Dit kan ni cykla!!

Jag plockade fram en tidning om Skiathos från Holiday Press, som jag sparat sedan vi var där 2006. Den är väldigt bra skriven med info om vad man kan se och göra på ön, men också riktigt bra reportage och artiklar om annat.

Där står att det finns en tennisklubb i staden och att banan är öppen för alla. Hästridning, fisketurer, spa, segling och all slags vattensport är annat som nämns. Inget om minigolf dock. Det är väl inte så vanligt i Grekland (?).
Svara med citat
Gammal 2008-06-02, 17:10
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Jag var greklandsfrälst långt innan jag träffade min man och med rätt lobbyverksamhet har han nu också blivit det! Faktum är att det inte var så svårt... Är honom evigt tacksam, jag menar det är väl en grej att gilla grekland men att dessutom nästan bara få åka tillbaka till rethymno utan att protestera tycker jag är fint gjort! Å andra sidan har mina vänner snabbt blivit hans vilket säkert bidrar till att han också känner sig hemma!
Grekerna är gästvänliga och tillmötesgående, min man är social, gillar läget och funkar med de flesta människor= bra kombination!

Sakta men säkert lobbar jag nu för att förlänga våra resor ytterligare, bästa argumentet är att man då hinner se mer av grekland än bara Kreta men att det behövs mint 5 veckor om man ska slippa stressa.

För ett år sedan tyckte han att tre veckor var i längsta laget men nu har han börjat prata om vilka öar man bör besöka innan man når KretaLåter som att våra sommrar framöver blir till belåtenhet!
Svara med citat
Gammal 2008-06-03, 11:47

Nej det kanske inte är så vanligt med minigolfbanor...men vi hittade en när vi var i Samos...det var jättekul att spela där,banan låg precis under en massa olivträd så man fick först sopa bort alla oliver och blad som hade hamnat på banan innan vi kunde spela lite charmigt sånt händer alldrig hemma sen var det extra roligt p.g.a att min dotter är en väldigt dålig förlorare och varje gång hon skulle spela så ramlade oliver ner på banan så hennes boll studsade i väg det slutade med att hon blev mer och mer förbannad och desto roligare tyckte alla andra att det var....det slutade med att hon stod och skrek på alla oliver och sa att hon aldrig mer ville se en oliv i hela sitt liv nu kan hon också skratta åt det....men hon vill INTE spela minigolf i Grekland mer,så det vore kul om vi hittade en i Skiathos (jag är en snäll mamma)
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:35.