|
|||
|
|||
Grekisk dans
Hejsan!
Jag undrar om det är någon som vet var man kan gå och lära sig grekisk dans i Sverige? Det enda jag vet är att det går på grekiska föreningen i Göteborg, men jag bor i Skåne så det är lite för långt.... Någon som vet? |
|
||||
|
||||
Sv: Grekisk dans
Hej,
Är inte så värst uppdaterad hur det är nu, men förr hade grekiska föreningen i Malmö danskurser och även svensk-grekiska föreningen i Lund. Finns ju också förening i Helsingborg och Kristianstad. I Köpenhamn finns det en grek, Vasillis tror jag att han heter, som håller danskurser. Hittar inte hans visitkort nu, men du kan ju alltid söka på nätet efter mer info. Lycka till! //Zanét |
|
||||
|
||||
Glinatsi! Adresser till de grekiska föreningarna hittar du på Kalimeras förstasida. Klicka på "Om Grekland" i spalten till vänster, och sedan "Föreningar."
Ann-Kristin |
|
|||
|
|||
Tack så mycket! Ska genast kolla upp det...
|
|
||||
|
||||
Hej Glinatsi!
Såg inte ditt inlägg förrän nu ! Grekiska danskurser kan fås i Göteborg varje söndag eller torsdagar. I Malmö trakten så kan man dansa grekiskt hos IDA (Internationella DAnsklubben). Vad jag vet så har inte grekiska föreningen i Malmö någon dansgrupp ännu, men det skulle starta nåt. Så sa de i alla fall. |
|
|