|
|||
|
|||
Priser på boende
Någon som vet vad ett rum kostar på Honeymoon Beach för 4 pers i mitten och slutet på juni?
Önskar gärna tips på andra hotel som inte kostar allt för mycket. Det ska vara fräscht, gärna kokplatta och kylskåp och gärna med balkong. Vi har ingen aning om var vi ska bo så kom gärna med råd. |
|
||||
|
||||
Sv: Priser på boende
Ett dubbelrum i markplan med litet kök 20 Juni -24 Juni -07 kostade 25 E /natt
|
|
||||
|
||||
Enklast är att mejla och fråga.
|
|
||||
|
||||
Vi har bokat rum för 2 personer och betalar 35 Euro/natt. Vi kommer att vara där 26-30/6. Vi kanske syns.
|
|
|||
|
|||
Hejsan
vi har bokat 25-27/6 och får också betala 35 euro. Helt ok tycker vi. Åse och Lasse |
|
||||
|
||||
Oj då, vi blir visst många... vi har också bokat den 26 - 30 juni. Även vi betalar 35 euro.
Carina |
|
||||
|
||||
Honeymoon Beach var precis lika fint som på bilderna som finns utlagda på nätet men ingenstans framgår det att det inte är speciellt lugnt.
Vi kom fram en eftermiddag och då var det lilla poolområdet belägrat av flera barnfamiljer med sammanlagt 15-20 barn som hoppade och studsade upp och ner i poolen. Vi hade sett fram emot några lugna dagar vid en pool där vi kunde sitta och koppla av med en bra bok. Tyvärr så blev det inte många stunder vid poolen medan vi bodde där utan vi fick söka oss ner till havet, vilket iofs inte är fel det heller men hade man förväntningarna ställda på lugn och ro så blev det tyvärr inte så. |
|
||||
|
||||
Så mycket som det skrivits i forumet om Honeymoon gör att jag faktiskt inte förstår hur du kunde tro att det är lugnt runt poolen i mellan och högssäsong. Vill ni ha lugna boenden med lite barn ska ni inte välja ställen som rekommenderas här om ni inte reser i lågssäong.
Eva |
|
||||
|
||||
I min enfald så trodde jag att poolområdet var större än vad det i verkligheten var. På många andra ställen så har man möjlighet att ligga vid poolen utan att för den sakens skull ligga precis intill. Jag har inte kunnat läsa någonstans i alla rekommendationer att det skulle vara ett ställe enbart för barnfamiljer.
Dessutom så kanske man som förälder kan hålla lite mer koll på vad barnen gör trots att man är på semester. Att visa hänsyn har åtminstone jag lärt mina barn. |
|
||||
|
||||
På ett hotell där jag har bott var poolen förbjudet område under siestatiden. Hotellet hade främst grekiska gäster, därför var rutinerna där anpassade efter dem och på eftermiddagen skulle det vara TYST.
Utländska gästers barn vill nog däremot ha tillgång till poolen hela dagarna - och jag tror inte att man kan begära att barn badar tyst. Det är ju så kul. Men jag kan förstå att du blev förvånad över storleken på poolen på Honeymoon, sånt är väldigt svårt att uppskatta på bilder. |
|
||||
|
||||
Frågan om poolens storlek har varit uppe till diskussion några gånger men det är kanske svårt att läsa alla gamla trådar i forumet. Bland annat jämförde jag den lite elakt med jaccuzin i mitt badrum när jag besökte Pipa. Så liten är den dock inte men det är tight mellan poolen och borden i serveringen. På ett så litet utrymme blir det stojigt med många barn även om de är lugna. Deras badglädje är ju så härlig.
Eva |
|
||||
|
||||
Jag besökte Honeymoon en stund en dag i höstas. Det är självfallet för lite för att veta hur jag skulle trivas att bo där - men det jag såg gillade jag inte alls. Allra mest förvånades jag över att de beskrivningar jag läst här på Kalimera inte alls stämde med hur jag uppfattade stället. Det var fult, trist, charmlöst och poolen var riktigt motbjudande! Aldrig någonsin skulle jag välja att bo där.
|
|
||||
|
||||
Vi bodde på Honeymoonbeach en natt innan vi skulle vidare till Folegrandos, visst det var väl OK men inte så fantastiskt som det ofta framställts här på forumet. Vi fick ett rum en trappa ner och en natt är helt ok att bo så men skulle vi bott där en hel vecka hade vi bett att få byta till ett rum ovan jord. Vi tyckte inte heller att Perissa va en speciellt trevlig by. Men däremot så var maten på hotellet mycket god, personalen hjälpsam och trevlig. Men läget var trist ute på landet. men nu vet vi det och bor inte där fler gånger. Jag kan däremot rekomendera ett bra och trevligt boende i Katedaros en kvarts promenad utanför Thira. Underbar värdfamilj, stort fint poolområde rent och snyggt. Pensionatet heter: Pension Roussos.
För övrigt hade vi 2 härliga veckor vi besökte 4 öar. Santorini, Folegrandos,Ios och sist men inte minst Älskade Naxos. Längtar tillbaks varje dag och börjar planera för nästa båtluff. Kalinichta på er alla |
|
||||
|
||||
Det är skönt att höra att fler än jag blivit besvikna på Honeymoon. Ett tag var jag lite orolig för att jag bara är kräsen och kinkig men tydligen så finns det fler som inte är så himla positiva till läget.
Jag håller med Lotti, personalen och maten är underbar men läget, rummen och poolen är en besvikelse. Jag testar nog ditt tips om jag återvänder till Santorini. |
|
|||
|
|||
Mejlade Honeymoon,dom vill ha 45 euro för en natt 20/9 inklusive transfer till och från.Är det ett bra pris?Roussos vill ha 50 euro för samma prestation.bjorn
|
|
||||
|
||||
Beror på hur många ni är och vilket rum ni får.
Eva |
|
|||
|
|||
Vi är två personer som inte vill bo i källarvåningen
|
|
|||
|
|||
Citat:
Personalen är fantastiskt trevlig och man känner sig välkommen. Och maten! Jättegod! Transfern är ett kapitel för sig. Jag har aldrig åkt med någon som kört så vårdslöst! Det var inte roligt. I serpentinkurvorna upp från hamnen körde Paris förbi allt som hade hjul. På vägen till flygplatsen var han inblandad i en olycka med en scooter. Det fanns barn i minibussen som kommenterade körningen med: -Håll i er för nu bromsar han snart! (Dom hade inga säkerhetsbälten!) (Vi betalade €50 i juli.) |
|
||||
|
||||
Det upplevde jag också förra gången jag var där så har han inte kört tidigare.
Han körde oerhört stressat och jag tänkte att hit åker jag inte med mitt barnbarn. Trodde ändå att det var något tillfälligt så det är bra att fler berättar om sina erfarenheter. Jag tyckte också att städningen var sämre än tidigare. Jag har bott där flera gånger och speciellt första gången var städningen mycket bra. Handdukarna var trasiga och hårda men jag hade ett av de bättre rummen högst upp i huset så det har sin charm. Passar inte för den som inte har full rörlighet och inte för små barn på grund av den branta trappan ner till köket och toaletten. Personalen och Julia var som vanligt väldigt trevliga och hennes mat är mycket bra. Jag har under årens lopp bott i tre olika rum i huvudbyggnaden och standarden är ordinär grekstandard av det lite äldre och kitchiga slaget. Kanske har jag också blivit lite mer kräsen med åren. Eva P.S Perissa har jag skrivit om i andra trådar och det tillhör defintivt inte mina favoritplatser Senast redigerad av Eva L den 2008-09-01 klockan 07:12. Anledning: tillägg |
|
|