Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-07, 21:34
Myse Myse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Packningslista

Hej!
Snart dags för avresa Vi har börjat skriva packningslistor och har några frågor. Gammalt ämne säkert, men jag måste ändå fråga när det nu finns så mycket erfaret folk där ute. Alltså: BEHÖVS långbyxor, fleece och vindjackor? Vi planerar att inte åka båt på nätterna. Vi är borta 16 juni till 4 juli.

Och så det här med handdukar - hur brukar ni göra?

Herrå från Myse med dotter som säger att man ska skriva herrå
Svara med citat
Gammal 2008-06-07, 21:53
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Packningslista

Skulle ni utesluta något och sen behöva det finns det faktiskt kläder att köpa i Grekland...
Svara med citat
Gammal 2008-06-07, 22:01
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

En tunn vindjacka KAN vara tryggt att ha med sig. Även ett par tunna långbyxor eller kanske ett par som är aningen kortare.
Ingen fleece för mig, inte heller handdukar bortsett från en tunn badhandduk till stranden.
Svara med citat
Gammal 2008-06-08, 18:22
theresa theresa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Hejsan! Jag brukar alltid ta på mej ett par tunna sommarbyxor och en sommarjacka på planet det är skönast att åka i tycker jag men jag har alldrig använt dom nere i Grekland,det är så varmt på sommaren även på kvällarna så det räcker med kjol eller shorts...men om man har otur och det blir kallt så finns dom ju med ändå utan att jag har behövt ta upp plats i resväskan

Dom första gångerna jag åkte ner så packade jag alltid med ett badlakan för att ha på stranden...men det gör jag inte längre,jag har börjat med att köpa ett nytt badlakan varje gång vi kommer fram så nu har vi ett badlakan från varje ö vi har besökt...
Svara med citat
Gammal 2008-06-08, 18:28
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Sarong funkar bra som handduk och tar ingen plats alls, dessutom torkar den busfort!
Svara med citat
Gammal 2008-06-08, 18:30
hahnson hahnson är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

Långbyxor behövs även om man vill besöka ett kloster eller en kyrka, och det kan faktiskt bli kyligt vissa nätter även juni juli.
Svara med citat
Gammal 2008-06-08, 19:02
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Citat:
Ursprungligen postat av hahnson Visa inlägg
Långbyxor behövs även om man vill besöka ett kloster eller en kyrka.
Tänk också på att kvinnor inte alltid får gå in i kloster/kyrkor i långbyxor. Oftast måste man ha kjol som går ner knäna. Även där kan sarongen komma till nytta. En lite parentes bara.

En av er kan ju packa ner handduk, som ni använder tills ni hittat varsin sarong. Brukar finnas att köpa på de flesta supermarkets.
Svara med citat
Gammal 2008-06-08, 19:02
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Jag håller med alla om att ett par tunna byxor och kanske vindjacka är bra att ha... Jag har bara med mig en badhandduk som jag använder på stränderna. Jag håller med om att sarongkan användas som handduk men jag vill tillägga att sarongen kan ersätta ganska mycket egentligen.
Svara med citat
Gammal 2008-06-08, 19:04
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Hej igen!!
Glömde bara säga att det är kul att höra och att läsa att det är ler än jag som skriver packningslistor. Själv får jag ofta höra att det är ganska onödigt för man bör väl ändå veta vad man ska ha med sig????

Hej då och trevlig resa
Svara med citat
Gammal 2008-06-08, 21:07
Yak Yak är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

Vindjacka skulle jag nog ta med mig alla tider pa aret. Det kan ju som bekant blasa ganska ordentligt ibland och da kan det bli kyligt nar solen gatt ner. En tunn fleecetroja kan nog vara bra i borjan pa Juni om det skulle bli kyligt, men knappast senare. Jag tog med mig en fleecetroja, men jag kan nog saga att den har gangen kommer den inte behovas.
Sedan haller jag verkligen med om att packlistor ar bra! Visst kan vissa halla allt i huvudet men det kan ju ocksa vara skont med stod for minnet.
Svara med citat
Gammal 2008-06-09, 13:00
j-lem j-lem är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

jag har som princip att aldrig packa långbyxor, långärmad,strumpor, eller parfym när jag drar till grekland...:-) jag litar alltid på att grekland visar sig från sin bästa sida vädermässigt..
o det har det gjort dom senaste 10 åren...hehe..
nedräkningen för våran del har börjat...5 juli bär det iväg....
ha de gött alla goa greklandsresenärer!!!!

Jani med familj från götet. (som vädermässigt kan jämföras med grekland...!!)
Svara med citat
Gammal 2008-06-13, 20:24
NewAnns avatar
NewAnn NewAnn är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Klick Visa inlägg
Glömde bara säga att det är kul att höra och att läsa att det är ler än jag som skriver packningslistor.
Jag använder alltid packlista, jag brukar kolla på listan från senaste resan och komplitera och ändra lite. Jag åker i långbyxor och kavaj så det har jag med mig. Mvh Ann
Svara med citat
Gammal 2008-07-06, 14:22
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Ursprungligen postat av NewAnn Visa inlägg
Jag använder alltid packlista, jag brukar kolla på listan från senaste resan och komplitera och ändra lite. Jag åker i långbyxor och kavaj så det har jag med mig. Mvh Ann
ja packlista är alltid bra att göra. jag brukar skriva ner allt spontan kommer att tänka på vad jag vill ha med mig, men är jag väl börjar packa så blir det en hel del strykningar. smart som Ann ovan sparar listan från tidigare resa till samma resmål och kompliterar och ändrar allt eftersom.

jag tycker absolut att man ska med sig ett par sommar långbyxor och en vindjacka med sig.

trevlig resa.
Svara med citat
Gammal 2008-07-07, 20:47
Myse Myse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Hej!
Vi kom tillbaka till Sverige i fredags efter nästan tre härliga veckor. Varken långbyxor, fleece eller vindjackor behövdes!!!
Myse
Svara med citat
Gammal 2008-07-07, 20:58
zero zero är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Hej!
Gå in på resklar.se de har en rätt så bra checklista
Trevlig resa önskar zero
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:57.