|
||||
|
||||
Kortfilm
Igår visades en underbar kortfilm på SVT gjord av en grek. Filmen var mycket underhållande och tänkvärd. En ung man skulle berätta för sin familj att han var bög och vi fick följa hans tankar och olika scenarier som utspelades under en vanlig grekisk middag med familjen. Finns den att se på webben vill jag verkligen rekommendera den. Språken som användes var svenska och grekiska. Jag tror titeln var Jag är bög.
Eva |
|
||||
|
||||
Sv: Kortfilm
Kortfilmen ”Jag är bög” på SVT ikväll
Hur berättar man för sin familj att man är homo? Hur kommer de att reagera? Alex är en svensk kille med grekiskt ursprung - och han har bestämt sig för att avslöja sin stora hemlighet. Alex är tillsammans med Kristian som han älskar, men det skulle bli katastrof om han berättade det för sin familj. Det är åtminståne vad han själv tror när han sitter vid middagsbordet och våndas inför att berätta sanningen. ”Jag är bög” är en kortfilm av Nicolas Kolovos. taget från http://www.qx.se/7015/kortfilmen-jag...-pa-svt-ikvall Lycka till ni som vill kika på den, jag ska se om den finns att få tag på här nere oxå // Minx 1,5 månader kvar på Alonnisos |
|
||||
|
||||
Sv: Kortfilm
Hej. Jag såg filmen och fick många skratt. Den var både underhållande och med en allvarlig underton i den. Att se hur mamman ömmade för sin snälla son, hur all mat var nyttig för både kropp och själ. Mycket bra gjort när man fick se hur han trodde att hans anhöriga skulle reagera när han berättade att han var bög.
|
|
|