![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ni som varit i Agia Marina har kanske varit på dessa restauranger: Mitsos, Aminas och Kouroupis restaurant. Villken skulle ni välja om ni skulle bjuda på födelsemiddag samma dag som vi ankommer. Vi är i åldrarna 10-64 och för en del av oss är det första greklandsbesöket.
Har kunnat läsa en hel del om Theo hotel här på forumet, men om någon har något att tillägga, + eller -, är jag tacksam. Undrar också hur ni brukar göra med vandringsturen till Samaria, ordnar ni själva eller åker med resebyrån? Tackar alla på förhand, forumet är förträffligt- Helene |
|
|||
|
|||
![]()
Skulle rekommendera Nymfi i A Marina
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med föregående skrivare!
Mitsos är helt klart överreklamerad. Härligt läge vid havet, men nej den tilltalade inte oss. Kram Kerstin |
|
||||
|
||||
![]()
Jag skulle valt Marcos i Stalos. Där får man själv gå ut i köket och välja sin man. Det finns ingen meny men MYCKET god mat.
/June ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det var en mycket roande tangenthalkning
![]() ![]() ![]() Hälsningar Stinab ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Lena/Nektaria |
|
||||
|
||||
![]()
Ja,ja, jag halkade LITE på tangenterna
![]() ![]() June |
|
||||
|
||||
![]()
Isåfall får det väl bli Manolis, Markos är ju redan upptagen
![]() Gunilla |
|
|||
|
|||
![]()
Jag hade valt resturang Kaktus. Underbar mat o bra service. Ska själv till Agia Marina den 26/7 o stannar i två veckor. Det lär bli många besök på Kaktus.
Trevlig resa/Tessan |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har jag iofs bara besökt Mitsos, men vill starkt rekommendera det. När du dessutom har barn med tror jag det passar för det är barnvänligt (har för mig där fanns lekplats intill) och de kan med några få steg gå ner till stranden om midda´n blir för långtråkig... som det ofta blir efter bara 20 minuter för ungar.
/Susanne |
|
|||
|
|||
![]()
[quote=tessan65;133617]Jag hade valt resturang Kaktus. Underbar mat o bra service. Ska själv till Agia Marina den 26/7 o stannar i två veckor. Det lär bli många besök på Kaktus.
Trevlig resa/Tessan[/quoter Hej, var ligger Kaktus? Ska också till A Marina i juli, behöver också massor med restaurang tips. Helt ok om det kostar lite mer, bara maten och "mysfaktorn" finns där. Pls advice. //Vic |
|
|||
|
|||
![]()
Mitsos var vi på förra veckan. Vi blev mycket bra bemötta av ägaren. Man känner sej välkommen och det var den enda restaurangen utan inkastare, vilket kändes skönt att slippa för man kunde begrunda menyn utanför i lugn och ro. Det var en kvinna som hade födelsedag när vi var där och då blev hon uppvaktad med en liten flaska champagne och en blomma av personalen. När dom kommer in med detta spelas "happy birthday" på hög volym i högtalarna så ingen kunde missa hennes födelsedag. Jag vet ju inte om det var de anhöriga som beställt champagnen. Men tror att det var en gåva från mitsos.
När man ätit klart och betalat så tackade ägaren med ett handslag eller en klapp på axeln när man gick. Hans gest kändes "äkta" och det kännns som om man är mån om sina gäster på denna restaurangen. Du bör ju nog beställa bord i god tid om du ska äta på mitsos eftersom det fanns gott om stammisar på detta stället. Maten var god och priset något lite lägre än andra ställen tyckte vi. Hoppas ni får en bra födelsedag Senast redigerad av wognsen1 den 2008-06-17 klockan 08:55. |
|
||||
|
||||
![]()
I Platanias finns det en bra krog precis vid den lilla bil-banan. En stor bred trappa leder upp till restaurangen. Där har jag blivit serverad både grekisk mat samt ordentliga köttbitar stekta som du vill ha det. Kommer tyvärr aldrig ihåg namnet på stället men det är bara att gå igenom Platanias förbi torget och en bit till. Om nån går dit så kolla namnet för jag vill gärna ha med det i min bok.
Uffe |
|
|||
|
|||
![]()
Håller med om att Mitsos var överreklamerad.
Hade kanske för höga förväntningar, men jag hitta ingen resturang under mina 2 veckor som var riktigt bra. En som vi gick tillbaka till ett antal ggr var iaf Kri Kri, den kan jag rekomendera. Angående Hotel Theo så har jag inget negativt att säga, ni kommer nog bli nöjda. Har ni inte hört ordentligt med fågelkvitter på mornarna tidigare kommer ni nog få göra det nu. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
I Platanias finns en restaurang allra högst upp i gamla stan med en härlig utsikt ut över havet och väldigt bra mat. Faradi heter den. Vi var där förra sommaren och var helnöjda med den. Fortsätter man ännu lite högre upp så kommer man till "Old Church" och kyrkogården med världens vackraste utsikt. Så orkar man bara knata upp i gamla stan så är det mödan värt. Och det finns ju gott om "vattenhål" på vägen upp om man skulle bli lite törstig...
![]() //Monica |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har også besøkt Mitsos flere ganger sammen med barn, og hadde gode opplevelser der. Kveld nr. 2 ble vi møtt som gamle venner, med sterke beklagelser over at det ikke var ledig bord til oss (10 pers.). Vi ble plassert på stoler ute på plenen, og fikk hvert sitt glass med noe i mens vi ventet. Ved første mulighet ble et par flyttet til et annet bord i restauranten som ble ledig, og med litt om-møblering ellers ble vårt bord klargjort med liv og lyst. Og maten smakte! Dette er noen år siden, men familietavernaer har en tendens til å være nokså uforanderlige.
|
![]() |
|
|