Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-16, 22:35
sahars avatar
sahar sahar är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Nu har vi bokat en resa till!

Nyss hemkommen från Kreta blev jag så deppig att jag var tvungen att boka en resa till. Den 20 juli åker vi till Rhodos, Sunwing Resort Kallithea. Undrar om någon bott där? Tyvärr så fanns inga rum lediga i de låga husen så det blev huvudbyggnaden. Har någon bott på Athena och upplevt något negativt? Är det nära till stranden? Detta känns så spännande då det var en spontan bokning som jag gjorde utan eftertanke. Har övertygat min vän att boka en resa till Grekland (han är Spanien frälst) och blev själv så avis på honom så jag bokade på samma hotell. Hoppas verkligen att det blir bra. Har aldrig åkt mitt i högsäsong förut. Håll tummarna!
Svara med citat
Gammal 2008-06-17, 08:39
ouzomini ouzomini är inte uppkopplad

Standard Sv: Nu har vi bokat en resa till!

Hej
Där har vi bott flera gånger, men det var ett tag sedan. Nu är allt upprustat och fint som bara den. Ni kommer att få det bra där. Vi brukar åka ut dit när vi är på Rhodos. Ingen väg som måste korsas utan bara gå ut fr hotellet ner till poolerna eller stranden. Nackdelen är väl att man måste boka stolar tidigt, men då kan ni ju ta ett morgondopp innan frukost. Det är inte långt in till stan heller, går både buss och tillgång till taxi. Om ni åker taxi försök att göra upp med andra som vill in till stan för då blir det billigare. Om flera står och väntar då vill taxichauffören fylla taxin och tar då betalt för 2 "familjer" i stället för att om man låtsas känna varandra då blir det bara 1.
Nu är det 81 dagar kvar tills vi får åka till Rhodos.
Hälsningar Inger
Svara med citat
Gammal 2008-06-18, 01:28
sahars avatar
sahar sahar är inte uppkopplad

Hej, tack för svaret.
Jag bodde på Virginia som ligger alldeles nära Sunwing för några år sedan men åkte aldrig buss in till stan. Barnen satt då i sin tvillingvagn. Vi är två vuxna och fyra barn som åker, vi får tyvärr inte plats i en taxibil om inte de har 7 sitsiga bilar. Vi kom hem från Kreta den 6:e juni och bodde då också på Sunwing. Jag var helt nöjd med allt så därför valde jag Sunwing igen. Hoppas det blir lika bra den här gången med. Den här gången har vi skippat all inclusive maten. Vi har ju Kantinan på stranden Längtar... Tyvärr är Janne bortrest så man får ingen nedräknare men jag tror det är 32 dagar kvar.
Hur varmt är det egentligen i slutet av juli? Vi åker ju alltid i slutet av maj så jag har ingen aning, antar att det är fruktansvärt varmt, mycket mygg och masssssor med folk! Hjälp! Jag ska allt sätta klockan och gå upp klockan 7 för att garanterat få en bra plats på stranden.
Svara med citat
Gammal 2008-06-18, 08:41
ouzomini ouzomini är inte uppkopplad

Hej
Det är VARMT vill jag lova, men ni bor ju precis vid vattnet och dessutom 2 poolområden att svalka sig i. Om ni vill åka till stan så går ju bussarna lite då o då och barnen brukar få sitta så att man inte behöver vara rädd att dom skall fara omkring. Det finns annars ganska mycket runt om kring och promenadavstånd (traffikerad gata) till närmaste by. Ta med reflexer/ficklampor för det blir ganska mörkt snabbt.
Hoppas att det blir bra för er.
Hälsningar Inger
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:46.