|
|||
|
|||
Parga, Hotel Angela i Augusti
Hej!
Jag och min pojkvän ska åka till Parga i sommar och ska då bo på hotel Angela! Undrar lite hur hotellet är och ifall det är nära till Lichnos beach? Vill gärna ha lite restaurangtips i Parga också, gärna vid hamnen eller lite högre upp med utsikt mot havet! Andra tips välkomnas också! |
|
|||
|
|||
Sv: Parga, Hotel Angela i Augusti
Hej
Är just nu här nere i Parga, kan inte säga något om hotellet, men det är ca 3 km till Lichnos beach, finns en liten stig genom olivdungarna som man kan gå väldigt kuperat men otroligt mysigt och gå där man kan stötta på getter där. Tog mig ca 30 min att gå mellan Lichnos beach och Parga tar nog lite längre andra hållet eftersom det är uppförs backe. Där finns gott om resturangeri Parga hamn och några ligger högt uppe med fin utsikt. Delar gärna med mig av mina bilder om du vill se lite, kolla denna adressen. http://picasaweb.google.se/stridsber...88203636781746 Johan Senast redigerad av Stridis den 2008-06-24 klockan 07:05. |
|
||||
|
||||
OTROLIGT FINA BILDER!
Jag som ska till Skiathos....nu längtar jag till Parga istället! Bestämde mig för att skippa Parga i år, men abstinensen blir svår när "nya" bilder dyker upp. Sörjer ju givetvis inte att få åka till Skiathos heller men Parga....in my mind!! Till jagheterlisa: Jag vet inte så mycket om hotellet. Bara att det ligger väldigt perfekt till. Nära byn och precis utanför hotellet ligger Piso Krioneri-stranden. En helt OK strand men inte den bästa. Den bästa enligt mig är Sarakiniko. Dit tar man sig med badbåt. Bakom Angela ligger en av Pargas bästa restauranger! Inte den mysigaste men den bästa servicen och den bästa maten. Stifadon är inte av denna värld! Tror den heter TAVERNA KRIONERI. Missa inte vandringen genom skogen upp till Anthoussa. Vattenfall, blommor, olivlundar, fruktodlingar mm. Otrolig utsikt och natur! Ha en underbar resa till Parga! Jenny |
|
|||
|
|||
Ägarna pratar svenska och är väldigt trevliga. Mamma hotell gillar Gevaliakaffe Brygg
birgitta |
|
|||
|
|||
Vi bodde på hotell Angela i augusti/september för ett par år sedan. Det var ett jättetrevligt hotell. Framför allt är "frukostmatsalen", dvs. terrassen mellan hotellet och stranden, fantastisk. Vi hade rum mot gatan, vilket möjligen var synd eftersom man missar havsutsikten, men å andra sidan var bra för det var skugga på balkongen och inte så hett.
|
|
|||
|
|||
Hej Lisa,
nu har ni kanske redan varit i Parga men här kommer lite tips för er nästa parga-resa, för visst blir det väl en till :-) verkar som dom flesta känner så när dom varit där en gång. För egen del så var det 9:e året i år.... det säger väl allt Om ni bara tar flygstol ett år så kan jag starkt rekommendera hotellet bredvid Angela, pension Nikos Vergos. Evangelitza som har det är så himla trevlig och det känns som att komma hem när man är där. Har bott hos henne i 9 år som sagt Vad det gäller restauranger i Parga så kommer här min topp 3-lista: Pizzeria Oskar - ligger i sista delen av hamnen. Han har supergod italiensk mat och hans lasagne är bara bäst! "Oskar" själv är jättetrevlig och restaurangen liten och mysig. Zorbas - ligger i början på hamnpromenaden och dom har jättegod prisvärd mat. Nikos som har restaurangen är en klippa och Apostolis som är "inkastare" (men på ett väldigt bra sätt) är både rolig och trevlig. Alltid lika trevligt att komma dit! Sakis - ligger längst uppe på toppen och är väldigt grekiskt. Pappa Sakis och hans söner tar hand om en på absolut bästa sätt och alla bjuds på ett glas av deras egen gjorda ouzo när man kommer. Nog Pargas bästa ouzo skulle jag tro. God och billig mat och ett fantastiskt bemötande! Promenaden till Lichnos från Angela tar ca 1 timma och hem ca 45 min (lite lättare åt det hållet) Underbar promenad genom olivskogen! Ett besök på Caféet som ligger uppe på "slottet" är absolut att rekommendera! fantastisk utsikt och underbar frappé. Ibland har dom live-kvällar med trubadur och det är verkligen trevligt. Som sagt, en fantastisk miljö! Hälsningar från Ingela trogen Parga-resenär |
|
|