|
|||
|
|||
Vaxning?
Hej!
Tänkte göra mig fin inför ö-luffen med vaxning av både ben och annat. Undar om någon vet hur utbudet av sådana tjänster är i Aten och på öarna? Vad kostar det? Är de lika bra som de i Sverige? //Emma |
|
||||
|
||||
Sv: Vaxning?
Haha, jag kan tipsa om bra hemmaprodukt som inte alls är dyr. Weet vax-stripes funkar alldeles utmärkt. Vaxade benen inför förra resan och klarade mig i tre veckor. Det där "annat" kan jag inte tipsa om
|
|
|||
|
|||
Det finnes en masse salonger som tilbyr voksing over hele Hellas, og det er mye rimeligere enn hjemme. Du kan trygt benytte deg av dem.
Selv bruker jeg epilator, en maskin som "river" haarene ut med rot. Veldig effektivt og raskt, meget bra resultat og like langvarig effekt som voksing. Og det gjoer bare vondt de foerste gangene... |
|
||||
|
||||
Har ingen erfarenhet av sånt från Grekland själv men eftersom kvinnorna där är så utseendefixerade så finns det ju gott om såna salonger kan jag tänka mig.Och oftast så är sådant billigare i andra länder än här hemma.
Bästa utbudet är väl i Aten då och billigast också säkert.Ska nog testa det nästa gång jag är nere |
|
||||
|
||||
Jag har så få och de är mycket blonda så det räcker med att köra en vanlig rakhyvel på smalbenen en gång på försommaren och en gång vintertid om jag åker utomlands då också.
Eva |
|
|||
|
|||
Things that are "NICE" to know or "NEED" to know.....som man säger i yrkeslivet....hmmm
|
|
|||
|
|||
Tack för alla era svar!
Har försökt med Waxstrips hemma men jag är för feg... Gör så satans ont att jag behöver någon annan som gör det på mig så jag inte vet när det händer! Använder en epilator till armhålorna, men på benen går bara inte... Men det låter ju som om det finns möjligheter där nere för detta! Vi ska ju landa i Aten och vara där en dag så då kanske man lyckas hitta någon trevlig salong... Det är ingen som kan rekommendera någon? Förutom vaxerskan på Rhodos, då denna ö inte ingår i vår resrutt... Emma |
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
Citat:
Min fundering är om huden påverkas av vaxningen så du måste vara mer försiktig med solen men det är bara en undran. Eva |
|
||||
|
||||
Låter vettigt det ni säger tänkte bara att huden kanske reagerar på vaxet.
Eva |
|
|||
|
|||
Citat:
Men jag gör redan som Eva "uppmanade" mig...läsa det man vill eller inte....trodde det var meningen med ett forum...men man får väl oxå skriva var man vill...som alla andra..eller Och vaxar mig gör jag oxå faktiskt.......både i Grekland och i Sverige.....OCH räknar mina dagar...kul det här!! Senast redigerad av Rinaki den 2008-06-27 klockan 16:33. |
|
|||
|
|||
Det gör den ibland.Man skall helst inte sola samma eller dagen efter.Vaxat mig har jag aldrig gjort i Grekland men andra skönhetsbehandlingar har jag gjort som jag älskat både priset och resultatet av
|
|
|||
|
|||
Ja, det pleier være meget bra. Olga, som jeg går til, bruker nesten tre timer på fuktighetsbehandling av ansiktet, og da er jeg silkemyk etterpå. For det betaler jeg 30 euro. Øyenbrynstrimming får jeg på kjøpet.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Tack för alla svar, vågar mig nog på att vaxa mig när jag landar i Aten om en vecka! Emma |
|
|