Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-26, 20:18
Emma&Mattias Emma&Mattias är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008
Standard Vaxning?

Hej!

Tänkte göra mig fin inför ö-luffen med vaxning av både ben och annat.
Undar om någon vet hur utbudet av sådana tjänster är i Aten och på öarna? Vad kostar det? Är de lika bra som de i Sverige?

//Emma
Svara med citat
Gammal 2008-06-27, 11:02
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: Vaxning?

Citat:
Ursprungligen postat av Emma&Mattias Visa inlägg
Hej!

Tänkte göra mig fin inför ö-luffen med vaxning av både ben och annat.
Undar om någon vet hur utbudet av sådana tjänster är i Aten och på öarna? Vad kostar det? Är de lika bra som de i Sverige?

//Emma
Haha, jag kan tipsa om bra hemmaprodukt som inte alls är dyr. Weet vax-stripes funkar alldeles utmärkt. Vaxade benen inför förra resan och klarade mig i tre veckor. Det där "annat" kan jag inte tipsa om
Svara med citat
Gammal 2008-06-27, 11:11
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005

Det finnes en masse salonger som tilbyr voksing over hele Hellas, og det er mye rimeligere enn hjemme. Du kan trygt benytte deg av dem.

Selv bruker jeg epilator, en maskin som "river" haarene ut med rot. Veldig effektivt og raskt, meget bra resultat og like langvarig effekt som voksing. Og det gjoer bare vondt de foerste gangene...
Svara med citat
Gammal 2008-06-27, 11:15
Masourakis avatar
Masouraki Masouraki är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005

Har ingen erfarenhet av sånt från Grekland själv men eftersom kvinnorna där är så utseendefixerade så finns det ju gott om såna salonger kan jag tänka mig.Och oftast så är sådant billigare i andra länder än här hemma.
Bästa utbudet är väl i Aten då och billigast också säkert.Ska nog testa det nästa gång jag är nere
Svara med citat
Gammal 2008-06-27, 13:18
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag har så få och de är mycket blonda så det räcker med att köra en vanlig rakhyvel på smalbenen en gång på försommaren och en gång vintertid om jag åker utomlands då också.

Eva
Svara med citat
Gammal 2008-06-27, 13:42
Rinaki Rinaki är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Jag har så få och de är mycket blonda så det räcker med att köra en vanlig rakhyvel på smalbenen en gång på försommaren och en gång vintertid om jag åker utomlands då också.

Eva
Things that are "NICE" to know or "NEED" to know.....som man säger i yrkeslivet....hmmm
Svara med citat
Gammal 2008-06-27, 13:42

Tack för alla era svar!

Har försökt med Waxstrips hemma men jag är för feg... Gör så satans ont att jag behöver någon annan som gör det på mig så jag inte vet när det händer!
Använder en epilator till armhålorna, men på benen går bara inte...

Men det låter ju som om det finns möjligheter där nere för detta! Vi ska ju landa i Aten och vara där en dag så då kanske man lyckas hitta någon trevlig salong... Det är ingen som kan rekommendera någon? Förutom vaxerskan på Rhodos, då denna ö inte ingår i vår resrutt...

Emma
Svara med citat
Gammal 2008-06-27, 14:12
Eva Ls avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Rinaki Visa inlägg
Things that are "NICE" to know or "NEED" to know.....som man säger i yrkeslivet....hmmm
Du behöver inte läsa allt det är helt frivilligt. Vi är inte seriösa alla gånger men det kanske du är. Take it or leave it.

Eva
Svara med citat
Gammal 2008-06-27, 14:15
Eva Ls avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Emma&Mattias Visa inlägg
Tack för alla era svar!

Men det låter ju som om det finns möjligheter där nere för detta! Vi ska ju landa i Aten och vara där en dag så då kanske man lyckas hitta någon trevlig salong... Det är ingen som kan rekommendera någon? Förutom vaxerskan på Rhodos, då denna ö inte ingår i vår resrutt...

Emma
Borde gå bra om man inte behöver förboka. Vet att jag sett skönhetssalonger i centrala Aten samt i stadsdelen Kallithea men kan inte tipsa dig mer än så.
Min fundering är om huden påverkas av vaxningen så du måste vara mer försiktig med solen men det är bara en undran.

Eva
Svara med citat
Gammal 2008-06-27, 15:50
Eva Ls avatar

Låter vettigt det ni säger tänkte bara att huden kanske reagerar på vaxet.

Eva
Svara med citat
Gammal 2008-06-27, 16:26
Rinaki Rinaki är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006

Citat:
Du behöver inte läsa allt det är helt frivilligt. Vi är inte seriösa alla gånger men det kanske du är. Take it or leave it.

Eva
Jag är ALDRIG direkt seriös.......har nog humor så det räcker och blir över...men inte "alla" som kan tyda den heller visst
Men jag gör redan som Eva "uppmanade" mig...läsa det man vill eller inte....trodde det var meningen med ett forum...men man får väl oxå skriva var man vill...som alla andra..eller Och vaxar mig gör jag oxå faktiskt.......både i Grekland och i Sverige.....OCH räknar mina dagar...kul det här!!

Senast redigerad av Rinaki den 2008-06-27 klockan 16:33.
Svara med citat
Gammal 2008-06-28, 17:30
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad

Citat:
Låter vettigt det ni säger tänkte bara att huden kanske reagerar på vaxet.

Eva
Det gör den ibland.Man skall helst inte sola samma eller dagen efter.Vaxat mig har jag aldrig gjort i Grekland men andra skönhetsbehandlingar har jag gjort som jag älskat både priset och resultatet av
Svara med citat
Gammal 2008-06-28, 18:16
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Citat:
Ursprungligen postat av Anna Pernilla Visa inlägg
Vaxat mig har jag aldrig gjort i Grekland men andra skönhetsbehandlingar har jag gjort som jag älskat både priset och resultatet av
Ja, det pleier være meget bra. Olga, som jeg går til, bruker nesten tre timer på fuktighetsbehandling av ansiktet, og da er jeg silkemyk etterpå. For det betaler jeg 30 euro. Øyenbrynstrimming får jeg på kjøpet.
Svara med citat
Gammal 2008-06-29, 11:42

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Ja, det pleier være meget bra. Olga, som jeg går til, bruker nesten tre timer på fuktighetsbehandling av ansiktet, og da er jeg silkemyk etterpå. For det betaler jeg 30 euro. Øyenbrynstrimming får jeg på kjøpet.
Det är så billigt alltså!? Låter ju helt fantastiskt...

Tack för alla svar, vågar mig nog på att vaxa mig när jag landar i Aten om en vecka!

Emma
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:52.