Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-30, 01:05
malutto malutto är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008
Standard Någon som varit i kalives?

Hej ska boka resa i morgon och har tänkt mig Kalives. Vi är ett par som vill ha lite kärleks semester med lugn och ro. Vi hade tänkt oss hotellet Kalives beach (från apollo) någon som har erfaremhet av denna?? är det bra? tack på förhand
Svara med citat
Gammal 2008-06-30, 11:23
Sören Sören är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Någon som varit i kalives?

Hej! Kalives är,en som jag tycker,mycket trevlig och mysig by.Det finns två bra badstränder,en på varje sida om byn.Ett flertal bra tavernor och kafeér.Fin omgivnig,och inte svårt att ta sig till Chania om man vill ha lite större utbud av shopping. Hotellet du frågar om har jag inte bott på,men det ligger fint vid stranden och nära till allt.Många vi pratat med har sagt att hotellet var bra.Tror säkert ni får en lugn och fin vistelse där.Hälsningar Helena
Svara med citat
Gammal 2008-07-01, 19:29
ALba ALba är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007

Jag har inte bott i Kalives, men vi var där på en dagstur när vi var nere på Kreta i juni. För en lugn kärlekssemester tror jag det blir perfekt
det var en mysig by, men kanske inte allt för mycket att göra, men eftersom det var just lugn och ro ni ville ha så passar det säkert bra. Bussen in till Chania tar en halvtimme så det är inte så långt, men den gick ganska sällan däremot, kanske varannan timme om jag minns rätt.
Svara med citat
Gammal 2008-07-20, 18:49
Cam Cam är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Kalives blir bra som "kärleksort" tror jag. Kalives är inte något hålligång-ställe, utan en genuin grekisk by med bra bad och restauranger. Jag har heller inte bott på Kalives beach, men var och testade en del drinkar i deras fina bar ute vid poolen... Jag tycker Kalives är en riktig pärla!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:23.