|
|||
|
|||
Nakenbad Karpathos
Hejsan vi ska åka till karpathos i mitten av juli, och undrar om det finns någonstans där man kan bada utan kläder. Tacksam för svar...
|
|
|||
|
|||
Sv: Nakenbad Karpathos
....tja, jag har sett folk dippa sej näck t.ex längre bort på stadsstranden i Pigadia.Sen finns det ju en massa småstränder nere vid flygplatsen där man kan näcka ifall man e själver och sen verkar den sydligaste stranden i Lefkos vara för nudister.
|
|
|||
|
|||
"Sett folk"... Det är väl du själv som plaskar runt där i bara mässngen Mikke
|
|
|||
|
|||
.....nja, jag har nog dippat näck nångång måhända, annars ere ju i fillingarna om jag har glömt badbrallerna....
Jag badar faktiskt inte så ofta på öa, när jag tänker efter.... Blir väl mest vid Limanaki, skulle jag tro... |
|
||||
|
||||
Ifrån Aftonbladet igår:
"Var mycket försiktig vid nakenbad - risken för hudcancer är som störst i underlivet. Låt inte barn springa nakna i solen långa stunder - och aldrig mellan klockan 11 och 15. " |
|
|||
|
|||
Citat:
Annars kan man ju med respekt och hänsyn till andra bada naken där man inte "stör" andra.... |
|
|||
|
|||
hehe, det där var ju lite roligt... skulle det inte komma nåt vatten i underlivet bara för att man har badkläder? man blir väl blöt ändå??
|
|
||||
|
||||
Det är solen som är farlig, inte vattnet.
|
|
|||
|
|||
hehe ok, då får man väl bada naken och sola med badkläder!
|
|
|||
|
|||
Göte-Borgs fruga tar tillfälligt över tangenterna och kan rapportera följande:
På väg mot stranden Kyra Panagia, nästan exakt 3,1 km in på vägen kommer en avtagsväg mot höger, en ganska eländig grusväg, som går mot stranden Kato Lakos - eller rättare sagt stränderna. Vi vågade inte köra hela vägen ner utan valde att gå den sista biten och väl nere på stranden går/klättrar man norrut så kommer det en eller två nakenbadarstränder. Kan bara säga att det var LITE jobbigt att gå tillbaka upp till bilen sen. Stranden var grus och små stenar med kristallklart vatten. Vid Lefkos hittade vi strand nummer 2. Man kör till hotell Sarri som är sista huset norrut i Lefkos och parkerar där, sen är det bara att följa grusvägen norrut. Vi hittade en ganska lång sandstrand med lite nakenbadare och det ska tydligen finnas en strand till ännu längre norrut. Det är lite lös tång i vattnet här och igår gick det vilda vågor när det blåste ordentligt men fin sandstrand. |
|
|