|
|||
|
|||
Panik!
Jubii, så rejser vi 2 uger til Kreta imorgen tidlig, men HJÆLP! Jeg kom pludselig til at tænke på om der er mulighed for at få vasket tøj på hotellet??? Ellers skal jeg jo pakke rigtig meget tøj til min datter og jeg...
Vi skal bo på Jasmin Village i Platanias - nogen som ved om der er vaskeri på hotellet eller i byen? Jane |
|
||||
|
||||
Sv: Panik!
Det finns förmodligen tvättinrättningar att lämna in tvätten och få den tvättad. Det finns det på de festa ställen i ö världen.
Torbjörn |
|
|||
|
|||
Jag har varit med om flera gånger att städerskorna har det som lite extrajobb att tvätta.
|
|
|||
|
|||
Det lyder godt! Var helt svedig ved tanken om rent tøj til 2 personer til 2 uger!
Tak - nu er der kun 13½ time til vi sidder i flyet Jane |
|
||||
|
||||
Med lite handtvättmedel kan man komma långtLinnen underkläder etc tvättas lätt i handfatet och ut på balkongen (om man har), torkar bussnabbt!
Vi köper ett märke som heter "Roll" och finns i alla supermarkets, jättebra! |
|
||||
|
||||
Jag har alltid lite tvättmedel, några klädnypor och en bit snöre i packningen. Och mitt lilla resestrykjärn..
|
|
||||
|
||||
Lustigt nog har jag också ett resestrykjärn med, trots att jag ALDRIG och då menar jag ALDRIG stryker på hemmaplan. Men det är klart, efter att varit nedtryckt i en ryggsäck får jag inse att även mina kläder behöver strykas...
|
|
||||
|
||||
Det är inte alltid som jag använder det. Det är med bara ifall jag skulle behöva släta ut lite veck på något plagg till kvällsturen på stan..
Det tar ju så liten plats i packningen.. |
|
|