Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-07-03, 09:22
Nyfso Nyfso är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008
Standard Marina Sands

Hej!
Åker den 5/9 till Platanias och Marina Sands. Jag har försökt läsa mig till lite information och mycket är ju positivt. Men ni som varit där vad var bra? Var det något som var mindre bra? Är det nåot man absolut inte får missa? Jag har hört lite olika om prisläget, är det som i Sverige eller?

Tack.
Svara med citat
Gammal 2008-07-13, 11:43

Standard Sv: Marina Sands

Puffar lite vill så gärna veta om vi gjort ett bra val eller inte...
Svara med citat
Gammal 2008-07-13, 11:52
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Jag har inte varit i Platanias men i Kalamaki. Jag tror att ni har gjort ett bra val. Vill man se sig om är det ju nära till Chania och andra ställen.

/Ulrika
Svara med citat
Gammal 2008-07-31, 08:48

Puffar lite till.... Börjar närma sig..
Svara med citat
Gammal 2008-08-11, 11:29
Hiawatafis avatar
Hiawatafi Hiawatafi är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006

Nu vet jag ju inte ålder och sånt på dig som reser, reser du med familj, har du barn, etc. Själv var jag en vecka i Platanias i maj i år och jag tyckte att stället var toppen. Jag reste ensam, är en kvinna på 50+, men det gick hur bra som helst. Platanias är tillräckligt stort för att man inte skall bli utan att göra - åtminstone räckte min vecka inte till för allt jag hade tänkt göra. Dessutom ligger ju Chania nära till om man vill uppleva mera nöjen och en större omgivning. Bussar går hela tiden in till Chania från huvudgatan. Dessutom kommer man ju behändigt vart som helst med taxi också. Men kom i håg att alltid fråga priset för en taxiresa innan du sätter dig i taxin! Stranden i Platanias är tillräckligt stor och jag har också läst någonstans att den är den bästa längs Chaniakusten. Men har man riktigt små barn med är den kanske inte helt idealisk, eftersom det fort blir ordentligt djupt. Bara några meter från strandkanten går vattnet redan över en. Det enda negativa som jag kan komma på med Platanias var den mångfald av försäljare och massörer som förekom längs stranden. Man måste ignorera dem genast från början - då får man vara i fred sedan. Ett tips: Missa inte en utflykt med någon av minitågen! Det finns olika turer att välja mellan och t.ex. Grand Canyon-turen kan jag rekommendera. Men se till att du inte sitter i den sista vagnen, för det kan bli lite hisnande. Resturangerna är hur många som helst, men jag skulle rekommendera någon av restaurangerna uppe i gamla Platanias. Där är också prisnivån lägre. Annars tyckte jag att prisnivån var ungefär som här hemma (men jag bor förstås i Finland så jag kan inte säga om det är lika som i Sverige). Jag tror säkert att du får en lyckad resa!
Svara med citat
Gammal 2008-08-30, 09:58

Nu är det mindre än en vecka kvar...Det är jag och min sambo som åker. Vi är i 30-års åldern och har inga barn. Vi ser fram emot en vecka med sol, bad och god mat o dryck... Hoppas att det blir bra vi längtar nog ihjäl oss....
Svara med citat
Gammal 2008-09-04, 08:41
Hiawatafis avatar
Hiawatafi Hiawatafi är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006

Vädret ser kanon ut. Du kan kolla på denhär webcameran som ligger i Kissamos, västerom Platanias och Agia Marina: http://www.crete-perfect-home.com/we...ebcam/live.htm
Svara med citat
Gammal 2008-09-04, 10:39
zackro11 zackro11 är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Jag kan även rekomendera webcamen som sitter hos Mitsos, som förövrigt är en av Agia Marina/Kato Stalos bästa resturanger. Kanonbra mat och låga priser.

http://www.mitsosrestaurant.com/html/livecam.htm
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:40.