|
|||
|
|||
Ouzo är en ädel dryck
|
|
|||
|
|||
Sv: Ouzo är en ädel dryck
Jo, ouzo ÄR gott! Fast för mig är det en "sommardryck" .Flaskorna vi har hemma från förra årets resa står oanvända än så länge.....men snart.....
|
|
|||
|
|||
[QUOTE=Lissi] Jo, ouzo ÄR gott! Fast för mig är det en "sommardryck" . Håller med om det och allra bäst smakar den väl i Grekland, men ibland är det gött med en liten Ouzo-hutt hemma också.
epiros |
|
|||
|
|||
Ouzo är riktigt läckert! Helst med litet vatten. Men den är föralldel god med apelsinjuice eller varför inte coca-cola! funkar lika bra som Pernod och billigare i Grekland!
|
|
||||
|
||||
Ouzo kan med fördel drickas alla tider på året. Testa själv att vid utomhusgrillning "lille julafton" intaga denna dryck. Vid denna årstid kan med fördel isen utelämnas. Den värmde gott vid en temperatur undet plus 1.
Chras |
|
||||
|
||||
Hu nej, ouzo är inget vidare. Och full blir man också
|
|
|||
|
|||
sambon undrade just om det inte är det som är meningen??
|
|
||||
|
||||
Citat:
Nej, nej, nej. Inte alls. Det är bara en trevlig bieffekt... |
|
||||
|
||||
När längtan är för stor pressar vi ner några droppar.... och säger "huamej", men vad gör mani nte för lite sommarkänsla...?
|
|
||||
|
||||
Hej!
Tog mina sista droppar förra helgen, nu står bara flaskan med den gröna etiketten av Babiannis från Plomarion kvar på diskbänken och påminner mig om Grekland. Har som tur är bara 100 dagar kvar till det åter är dags för mig att njuta livet i Grekland en månad. Visst är det gott med en kall Ouzo Rolf |
|
||||
|
||||
Inte är det originalet men i brist på bröd får man äta limpa:
http://www.systembolaget.se/SokDryck...3aFruktsyra%3a Pröva gärna att som 'gubbarna på kafét' att späda ett till två eller tre med vatten, som måltidsdryck till salt småplockmat, sitter som en toppluva oavsett årstid. //PO -Drinkare utan gränser |
|
|||
|
|||
Citat:
Själv dricker jag ouzo för att det är gott och för yrsla! /pawik |
|
||||
|
||||
Hej!
Du får allt sitta med din toppluva själv om du dricker OUZO 12, förstår att den behövs om man nu drcker en "halv böj". Leta och se om du hittat Barbayannis i någon butik då du kommer ner till Grekland . Har rykte om sig att vara bland de bästa märkena i hela Grekland. Men avskräcks inte av priset jag lovar dig det är något utöver det vanliga, och du framförallt så slipper du toppluvan! http://www.barbayanni-ouzo.com/index1.html Rolf Läs först inlägget och titta på länken så förstå ni bättre. Rolf Senast redigerad av Rolf den 2005-02-26 klockan 10:00. |
|
||||
|
||||
Citat:
"Att nån´ting sitter som en toppluva" betyder f.ö. att det är bra. Att kröka ner sig så att man får yllemössa, blyhatt osv är en annan sak men det är inte mitt problem. //PO |
|
|||
|
|||
Citat:
Rakt upp och ner går också bra. Men Ouzo och apelsin juice ???? Vad kallar du den drinken ??? Ouzo Sunrise ??? epiros |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Men PO, med en halv böj menade ju Cornelis inte Explorer heller, utan Brännvin Special |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
Men har blivit överraskad förut så jag får väl pröva till sommaren. epiros |
|
|||
|
|||
Citat:
Annars föredara jag ouzo Pitsiladis från Plomari med några droppar vatten när jag fuktar strupen med ouzo. Nästa gång blir till påsken i mars när vi har helgrillat lamm o grillad bläckfisk på menyn |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|