|
|||
|
|||
Tips, Parga (med småbarn)
Ska åka till Parga i Grekland i slutet av september med släkten. Vi har två barn som är 3 år och 4 månader gamla. Någon som varit på Parga med barn? Hur är stränderna, vilken är mest barnvänliga? Finns det annars något kul att göra för barn? Funderar även på hur det funkar med att ha med sig vagn. Vi har syskonvagn och jag undrar om vi ska ta med den eller bara vagn till den lilla bebisen. Är det lätt att ta sig runt eller är gatorna för smala och steniga? Även övriga tips om restauranger, utflykter m.m. är välkomna, då vi kommer ha mor- och farföräldrarna med oss och får säkerligen ha lite "barnfri" tid också... Tack i förhand.
|
|
|||
|
|||
Sv: Tips, Parga (med småbarn)
Hej!
Ska till Parga v.36 så jag kan kolla läget och återkomma till dig! Vi hörs! //Teresia |
|
|||
|
|||
Sv: Tips, Parga (med småbarn)
Hei!
Jeg synes alle strendene i Parga er fine, var der i fjor og i år (datteren vår er 3 nå). Vi bruker både Krioneri-stranden og Valtos-stranden like mye, men Valtos er kanskje den fineste ettersom den har sandstrand. Hvis dere bor i byen så tar dere taxi-båt over. Hvis dere ønsker å kunne ha med vogn på båten, og ellers kunne trille rundt i alle byens gater, så tror jeg ikke jeg ville tatt med søskenvogn. På den annen side er det nok roligere der når dere skal dra, så dere klarer nok å komme dere fram. Gatene oppe i byen er smale, mens havnepromenaden er bred og fin. Så det spørs jo litt hvor i byen dere skal bo også. Av restauranter liker jeg godt Taka Taka Mam i sentrum (rett ved taxi-holdeplassen og posthuset), de har veldig god gresk mat og rask og god service. På havnepromenaden liker jeg best Oskars pizzeria (med byens beste pizza, de har også veldig god pasta) og To Souli (gresk taverna). I byen på en liten åpen plass hvis du går opp mot borgen ligger det også noen knallgode restauranter, så som Eden og Casa Verde. De har begge fantastisk pasta med sjømat, og også mye annet på menyen. Alle restaurantene i Parga er barnevennlige - det er ikke noe problem å få mindre porsjoner eller å dele retter. Om jeg skulle dratt på kun en utflukt ville jeg dratt til Acheron-elven og gått i elven der, fantastisk flott tur! Kos dere masse, Parga er fantastisk! |
|
|