|
||||
|
||||
Problem
När man, som vi, rest till Grekland på egen hand de senaste åren blir det svårt att inrätta sig i charterleden igen. Man läser om hotell här på Kalimera och tänker..ja, där skulle man bo!!
Så... helt plötsligt så vinner man 19000 :- i ett reselotteri och är tvungen att resa med ett specifikt reseföretag och dom har ju inte de hotell man läst om här. Jobbigt, tycker jag. Visst är jag glad över vinsten, men tänk, tänk om Ving hade fly gtill Aten. |
|
||||
|
||||
Sv: Problem
Ja, det var då dagens i-landsproblem
Grattis! 19 000, det är ju en underbar vinst Klart att du kommer att hitta en kanonsemester även om det är charter. Min Greklandskärlek startade en gång i tiden med en vinst i ett reselotteri. Jag lusläste Atlaskatalogen, dissade alla stora hotellkomplex och valde Symi, som var katalogens minsta resmål. Behöver jag säga att det var underbart? Och fortsätter vara det? |
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
|||
|
|||
Hahaha, stackare! Går det inte flytta fram hemresedatumet nån vecka eller två och resa lite på egenhand den/de veckorna? Borde inte va några problem? Jag vet inte hur det funkar men Ving borde har väl flygstolar också?
|
|
|||
|
|||
Hej! du din stackare som vunnit 19000 och tvingas åka charter
Jag har bara åkt charter än så länge..har varit lättast så och det är inte så hemskt jag lovar ....men jag förstår vad du menar är man van att sköta sej själv så känns det nog lite konstigt. Men jag kan trösta dej med att ving faktiskt har flygstolar också om du vill ha det trevlig resa |
|
||||
|
||||
Men Jolo, på Vings sajt kan man ju faktiskt boka reguljärflyg också - till Aten. Frågan är väl om ni inte kan använda pengarna så?
Och sen bör ni i så fall få tillgodokvitto på resten av beloppet, 19 000 flyger ni väl inte upp på en resa. En annan lösning: Ving har ju "endast hotell" också. Då får man upp fler möjligheter än om man väljer charterpaket. T ex får man upp Symi och Tilos, två fina småöar i närheten av Rhodos. Det borde inte vara omöjligt att boka endast flyg + endast hotell. Senast redigerad av inkfish den 2008-07-15 klockan 20:28. |
|
|||
|
|||
GRATTIS!
Jag skulle gärna vara "tvungen" att flyga charter till t ex Tilos ! Med den vinsten så kunde jag "tvinga" mig till 2 resor dit också Lissi |
|
||||
|
||||
Hej, tack för alla tips och sympatier. Jag tror nog att reseplaneringen blir lite lättare och jag har nu sett att Ving har möjlighet att fixa biljett till Aten osv,osv.
Vinsten kommer att förvaltas/användas väl det lovar jag.Skall även ge lite till döttrarna. /JoLO som fortsätter köpa lotter ;-) |
|
||||
|
||||
Kom gärna tillbaka och berätta vilken resa du valde
|
|
||||
|
||||
Ta med dig döttrarna i stället!
Ger du de bidrag gör de annat för pengarna. För övrigt grattis till vinsten, jag unnar alla att vinna något. Uffe |
|
|||
|
|||
Å vinne kr. 19.000 !!!!!! Dette bør ikke være et problem, iallefall må det betegnes som et luksusproblem. Det er jo ikke slik at det bare er hoteller som blir nevnt på Kalimera som er bra. Jeg har beveget meg i charterverdenen i 30 år, oftest til Hellas og bodd mange flotte plasser, så jeg har ikke ondt av deg.
|
|
||||
|
||||
Hej, först ut blir Kreta och Rethymnon på torsdag 4 september. Ska bli trevligt att återse Kreta. /JoLo |
|
|||
|
|||
Önskar dig en trevlig semester och STORT grattis till vinsten på 19 000 -
vilken lycka!! /Hälsn Elisa |
|
||||
|
||||
[quote=Hestia;145149]Önskar dig en trevlig semester och STORT grattis till vinsten på 19 000 -
vilken lycka!! /Hälsn Elisa[/quote Tack för det. Ska bli gott med sol o värme igen /JoLo |
|
|