![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Funderar
|
|
||||
|
||||
![]()
Vet inte vad som hände men jag hann definitivt inte ställa min fråga!
undrar i alla fall : är det svårt att hitta på Athens flygplats? Funderar på att beställa en flygbiljett med SAS till Kreta men då är det ju byte i Athen. Hur är det med bagaget måste jag själv hämta det för att checka in det igen på Olympc Airlands eller går det automatiskt när man har beställt biljett med SAS+Olympic Airl. direkt ifrån SAS? /Kerstin |
|
||||
|
||||
![]()
Nej, Athens nya storflygplats är tämligen vettigt utformad och lätt att hitta eftersom skyltningen är förträfflig. Gångavstånden kan emellertid vara tidskrävande i vissa fall.
Incheckningen nu. Eftersom du uppenbarligen bokat hela resan till Kreta via SAS då kan du checka bagaget in för hela resan. Alltså ser SAS till att ditt bagage kommer till Kreta. Klipp ur SAS regelverk: "När din resa innefattar fler än en flygsträcka under samma dag kan du checka in dig och ditt bagage till din slutliga destination, när alla flygsträckorna finns i en och samma bokning." Alla större flygbolag har partnership med andra operatörer. För SAS del ligger samarbetet inom vad som kallas "Star Alliance" En annan fördel med att boka hela resan via ett bolag är att bolaget då har utökat ansvar vid förseningar till anslutningsflyg etc etc. Arne |
|
|||
|
|||
![]()
På Athens flygplats tyckte vi inte att det var svårt..men nu i juni så var vi i Amsterdam och där var det som ett ormbo med gater.. .hullerombuller och vi höll inte på att hinna för ingen sa rätt när vi fråga...men tillslut så fann vi våran gate
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tänk Amsterdams flygplats tyckte jag var så lätt att hitta på.Som det kan bli--vi är alla olika.
|
![]() |
|
|