|
|||
|
|||
Bröllopsresa Plaka?
Hej!
Hoppas ni kan hjälpa mig. Jag och min man ska på bröllopsresa till Naxos och vi åker den 23 augusti. Kommer bo på det nya hotellet vid Agia Anna/Plaka som heter Aegean Palace. Grejen är den att när vi bokade resan så samtliga i personalen som var inne och jobbade på resebyrån att Naxos är ett perfekt ställe om man är ute efter sol, fina bad, bra hotell, lugn och ro. Och eftersom Plaka Beach ligger ca 6 km från Naxos stad så var det garanterat lugnt och mysigt. Så vi bokade. Men efter att ha läst på en massa om Naxos börjar jag undra... Är det verkligen lugnt och mysigt om kvällarna längs Plaka? Inget busliv? Vill ju absolut inte hamna på något ställe som kan jämföras med Ios eller Kos! Vi åker ju främst för att vila upp oss, njuta av varandras sällskap och ha lata dagar i solen. Sen en till fråga när jag ändå är på gång. Såg att någon hade lagt in bilder å Plaka beach, tagna i september förra året. Har du fler från Naxos från samma period? Hoppas ni kan ge svar för jag börjar bli lite orolig att vi kommer hamn på värsta partystället. Kan ju i och för sig också vara kul men inte på sin bröllopsresa.... KRAM! |
|
|||
|
|||
Sv: Bröllopsresa Plaka?
Busliv behöver du absolut inte oroa dig för, det går inte att jämföra Naxos med Ios eller Kos. Den mesta kritiken mot Naxos är nog från de (inklusive mig själv), som tycker att det blivit kanske lite väl mycket turister på ön. -Men samtidigt är det en smaksak. Bilden som du syftar på var postad av Uffe tror jag, och stämmer relativt bra överens med Juni i år också. Jag hade väl väntat mig färre solstolar och inte riktigt så mycket barnfamiljer som det ändå var. Men om man orkar gå lite längre ,så blir det lugnare. Något party såg jag inte av, under mina två veckor där. Det finns iofs några klubbar inne i stan, men åker man till Naxos för att festa så har man hamnat väldigt fel......
|
|
||||
|
||||
Bilden från Plaka Beach var väl Janne som hade postat.
På både Prokopios, Agi Anna och Plaka-stranden fanns det gott om plats att kunna ligga lite för sig själv och mer än tillräckligt med plats för att spela strandtennis tex. Att det skulle vara något röj i Agi Anna har jag mycket svårt att tänka mig. // Helén |
|
||||
|
||||
Ansluter mig till Ingen risk-kören för att ytterligare understryka att du inte behöver oroa dig
|
|
|||
|
|||
Citat:
peter |
|
||||
|
||||
Nej men herregud, nåt busliv på Naxos behöver du verkligen inte oroa dig för!! Plaka verkar helt perfekt för en lugn "smekmånad" - jättehärlig strand, lugnt och skönt. Ni har inte valt vare sig Kos eller Ios, var lugn för det (även om vi som varit på Amorgos, helt plötsligt tyckte Naxos var lite "väl livligt" då vi anlände dit - men då är ju Amorgos extremlugnt).
Ha det så jätteskönt på Naxos, ni har definitvt valt rätt ö! Hälsn. Lena*. PS. Ni kan ju ta ett besök på Hide-Away i Prokopios, en mysig liten "bar" som vi besökte några ggr. DS. |
|
|||
|
|||
Inget busliv ute vid Plaka inte....och inte inne i Naxos stad där vi bodde förra året i sep.....Vi var på Zakynthos åtet innan och där var det röj...
om du fortsätter från Plaka och åt andra hållet ..( inte åt agia anna hållet ) så kommer det en underbar liten strand där vägen slutar nästan... där hitta vi en egen liten vik och det var mycket naket där me ....) d'r finns inga solstolar utan man ligger på strandmattor och så..minns inte vad stranden hette men underbar var den i allafall..perfekt för smekmånaden... |
|
|||
|
|||
Vi är just hemkomna från Naxos efter vår bröllopsresa. Vi valde att bo i stan (lite i utkanten dock), vi har tidigare bott i Prokopikos men nu ville vi ha mer del av kvällslivet som stan erbjuder. Och fastän vi valde stan så var där absolut inget festande. Vi åkte med barnen och vi var somliga kvällar ute framåt tolvslaget och ändå var det lugnt och skönt (mycket folk dock men inget festande som på Kos tex).
Plaka blev vår favoritstrand som vi tog oss till de flesta dagarna. En tur till Mikri Vigla gjorde vi med och några dagar på Prokopikosstranden. St georgestranden begriper jag inte drar så mycket folk den är ju inge trevlig alls..... Hoppas ni får en lika underbar bröllopsresa som vi hade!!! |
|
|