Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-07-19, 23:08
Tindras avatar
Tindra Tindra är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Skala ocean view

Om 23 dagar går börjar resan från Sundsvall ner till Kefalonia. Vi ska bo på hotell Ocean view. Är det någon som har bott där och som kan berätta vad ni tyckte om hotellet, poolen, stranden mm.

Sen undrar jag om det finns någon mini market öppet sent på kvällen? Vi landar nämligen ganska sent och vore kul om man kunde handla några delar. Frukost kan man ju fixa när man vaknar men iallafall.
Sen är jag lite nyfiken på om det finns något bageri eller om de säljer färskt bröd i matbutiken?
Sen undrar jag om det är någon som varit där nyligen och som vet om apoteket är öppet i Skala. Läste någonstans att det hölls stängt ett tag.

Sen är jag lite nyfiken på vad man kan shoppa i skala. Är det mest souvenirer de säljer och att man får satsa på mer shopping i Argastoli istället?? Tänkte på kläder och skor bla.
Svara med citat
Gammal 2008-07-20, 13:30
nillisens avatar
nillisen nillisen är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007
Standard Sv: Skala ocean view

Jag var på Kefalonia och bodde på Ocean View förra året. Ett bra hotell, fint poolområde, trevlig personal och stranden är jättefin och inte så långt ifrån hotellet (med mina ögon mätt)

Det finns supermarkets precis i närheten av hotellet, men hur sent de har öppet vet jag inte. Apoteket var stängt när vi var där. Färskt bröd köpte vi på supermarkets. Det finns även nåt bageri lite längre ner på "gågatan" till höger räknat från hotellet.

Skala är litet, mysigt, lugnt och perfekt för en sån som mig Eftersom Ocean View ligger lite ovanför tavernorna, så är det inte så skränigt på kvällarna o nätterna (om man hellre vill sova än vara ute)

Jag vill tillbaka till Kefalonia och Skala!!
Svara med citat
Gammal 2008-07-21, 18:55
Tindras avatar

Skönt att höra att hotellet var ok. Får väl se om apoteket är öppet eller ej. Det närmaste finns ju i Paros så det är väl ok.

Skulle gärna vilja veta lite om shopping utbudet i Skala!!!!
Svara med citat
Gammal 2008-07-25, 10:31
goodfella goodfella är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Tjena!

Bodde på ocean view förra året och vart helnöjd! helt ok hotell med mysig personal. dom var inte så duktiga på engelska men det var inget hinder. shoppingen i skala är inget att rekomendera om man är ute efter kläder och skor. däremot inne i argostoli hade de väldigt fina affärer med allt möjligt. bla modekläder och skor. fyndade armani för halva priset. vi hyrde moppar i tre dar och åkte runt till olika ställen som assos, myrthos, sami bay... dom har förvånansvärt bra vägar så att hyra ett fordon rekomenderas.
Svara med citat
Gammal 2008-07-31, 19:36
Tindras avatar

tack för infon. Hur långt åkte ni moppe? Antar att man får hyra bil för att tex åka till myrthos, fiskardo mm.
Svara med citat
Gammal 2008-08-04, 21:41
goodfella goodfella är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

vi åkte till assos och myrthos som längst. perfekt att ta en grekisk sallad i assos och sen åka och bada på myrthos fantastiska strand. även om det är en väldigt fin tur runt ön på moppen så hade jag nog föredragit att åkt bil till myrthos och fiskardo. man var helt utmattad när man kom hem till skala igen.
Svara med citat
Gammal 2008-08-08, 15:53
Tindras avatar

Vi tänkte hyra moppe och som sagt se hur långt man orkar åka. Vi kommer även av hyra bil ett par dagar.

Tack för alla svar.

Nu närmar det sig. Endast 4 dagar kvar till vi åker

//Malin
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:12.