Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-03, 17:56
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sista Minuten Nostalgi

Hallå
Tänkte starta ett gammalt nostalgiskt tänkande.
Är det helt slut på den tiden då man kunde fara ut till Arlanda med packad ryggsäck eller väska tidigt på morgonen och sedan gå runt och kolla efter om det var någon som inte kommit och på så sätt få en extremt billig resa.
Det kunde vara till Rhodos, Korfu, Evia, Egina, Mykonos, Mallis, Gran Canaria eller vart som helst. Scandtours och Royal var bra på sånt, det löste sig oftast. Idag verkar allt vara Internetbaserat och inget utöver det. Lägg gärna in era egna erfarenheter och minnen.

Uffe
Svara med citat
Gammal 2008-08-03, 18:15
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Sista Minuten Nostalgi

Citat:
Ursprungligen postat av ulfwiman Visa inlägg
Är det helt slut på den tiden då man kunde fara ut till Arlanda med packad ryggsäck
Dom tiderna är troligen förbi. Precis som sista minuten verkar vara, snarare måste man boka i första minuten för att hitta billiga resor.

Citat:
Lägg gärna in era egna erfarenheter och minnen.
Jag har faktiskt aldrig rest till Grekland på sista minuten. Inte vad jag kan minnas i alla fall.
Svara med citat
Gammal 2008-08-03, 18:39
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Sista Minuten Nostalgi

Jag hade en kompis som var reseledare på Kreta i mitten av 80-talet, tror att det var Royal Tours hon arbetade för. Vid ett tillfälle när jag skulle hälsa på henne visste jag dagen före att det fanns en stol ledig. Planet gick tidigt nästa morgon så jag fick åka till Arlanda på vinst och förlust och hoppas på att den fortfarande fanns kvar. Kläderna jag stoppade ner i resväskan var ostrukna (ville ju inte anstränga mig utifall att jag inte skulle komma iväg) men det gick vägen och jag kom med. Den gången betalade jag 200:- tur och retur, det var tider det!
Gunilla
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:36.