![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hallå
Tänkte starta ett gammalt nostalgiskt tänkande. Är det helt slut på den tiden då man kunde fara ut till Arlanda med packad ryggsäck eller väska tidigt på morgonen och sedan gå runt och kolla efter om det var någon som inte kommit och på så sätt få en extremt billig resa. Det kunde vara till Rhodos, Korfu, Evia, Egina, Mykonos, Mallis, Gran Canaria eller vart som helst. Scandtours och Royal var bra på sånt, det löste sig oftast. Idag verkar allt vara Internetbaserat och inget utöver det. Lägg gärna in era egna erfarenheter och minnen. Uffe |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag hade en kompis som var reseledare på Kreta i mitten av 80-talet, tror att det var Royal Tours hon arbetade för. Vid ett tillfälle när jag skulle hälsa på henne visste jag dagen före att det fanns en stol ledig. Planet gick tidigt nästa morgon så jag fick åka till Arlanda på vinst och förlust och hoppas på att den fortfarande fanns kvar. Kläderna jag stoppade ner i resväskan var ostrukna (ville ju inte anstränga mig utifall att jag inte skulle komma iväg) men det gick vägen och jag kom med. Den gången betalade jag 200:- tur och retur, det var tider det!
Gunilla |
![]() |
|
|