![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej igen ,..så nu har vi tänkt att försöka komma iväg som vi alltid brukar antingen sista veckan i augusti eller första andra veckan i september, men nu ser man priserna !!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tänk på att sista-minuten-resor sänks om det är BRA väder. När det är som nu, regning och trist är det många som vill komma iväg och då höjs priserna.
Hoppas att ni kommer iväg! Vad ligger priserna på nu? |
|
||||
|
||||
![]()
Förra året blev sista minuten-resorna riktigt billiga runt skolstarten.
Dottern kom ex.vis iväg till Kefalonia för dryga tusenlappen, hon bokade då 2 dagar innan avresa. Så om du har is imagen och kan vara flexibel med resmål så hittar du nog nått prisvärt. Lars Senast redigerad av laero den 2008-08-06 klockan 09:31. Anledning: stavfel |
|
|||
|
|||
![]()
Har tänkt åka till grekland nästa år. Ska man boka nu eller som ni säger ha is i magen och ta en sista minutenresa? Vilken tid ska man åka om man vill åka innan högsäsongen eller efter?
/marie |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Marie78!
Min erfarenhet är följande; Innan högsäsong (slutet april-juni) lite grönare men kallare i vattnet. Mer osäkert väder, kan vara lite regn i alla fall i maj. Efter högsäsong (slutet augusti-september) mindre grönt men varmt i vattnet. Säkrare väder, vad gäller regn, men inte storm. Usch! det jag skrev lät så negativt ![]() i a f i maj och ibland i september. Vad gäller boka flyg i förväg; Vet jag att jag ska iväg, med någorlunda bestämt datum, långt i förväg, så bokar jag reguljärflyg (billigare långt i förväg). Kommer jag på att NU vill jag resa, har jag is i magen och hoppas på en sista minuten (1-3 dagar innan flyget ska gå). Visst här finns ett riskmoment, det kanske inte finns några resor, eller att priserna går upp (p g a regn). Självklart är det sedan många andra faktorer som styr hur jag bokar. Är jag/vi 1 person eller kanske 8 personer som ska resa? Var i från flyger jag/vi och var vill jag/vi landa? Hoppas detta blev en ledtråd/ Liselotte ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Från Landvetter endast flyg i morgon den 9/8:
Grekland Santorini Endast flyg14 dgr 1298:- Grekland Chania Endast flyg 14 dgr 998:- Rätt okey, eller hur? ![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi åker nästan alltid ner till Kreta i mitten av maj och har bokat charter, endast flyg, i november eller december året innan, one way till och från Chania till mycket bra priser!
Det har vi gjort vid flera tillfällen. Vi ordnar eget boende. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Fast jag pratar alltså om helheten
![]() Stor skillnad mot den andra tidpunkten på säsongen då sista minuten brukar vara vrakpriser - mitten av maj. Då går det att bo superbilligt i Grekland så då kan man göra en verklig lågbudgetresa. |
|
||||
|
||||
![]()
Kan du komme deg til Gardemoen el. Rygge i Norge så reiser man nesten gratis på denne tiden her..... Samos 2 uker i morgen (kun fly) 695.-
Eller en vei til Santorini om noen dager til kun 149.- Skulle ønske jeg bare kunne pakket og reist nå... ![]() Startour har riktig mange gode tilbud.. |
![]() |
|
|