![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej! Har aldrig varit på Grekland, men skulle gärna vilja åka dit nästa år innan juni. Vilken tid innan juni föreslår ni att man ska åka? Har ingen aning om när säsongen börjar, när det är hög eller låg.
Tacksam för hjälp. /Marie |
|
||||
|
||||
![]()
I maj nån gång skulle jag föreslå att du åker ner till Grekland. Då är det varmt och skönt men oftast ingen värmebölja. Det kan komma nån regnskur och har man otur kan det bli dåligt väder i flera dagar. Havet är uppvärmt till badtemperatur.. för det mesta. Beror på hur vindarna blåser. Men det bästa då är att det fortfarande är grönt o fräscht i naturen där då. Inga massor av turister. Och grekerna har inte hunnit tröttna på dom. Så har du tillfälle att åka ner vid den tiden så gör det.
//Monica |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Säsongen börjar också runt den månaden. // CH |
|
||||
|
||||
![]()
Dock kan det vara kyligt i vattnet i maj. Ibland bara runt ca. 18-20 grader
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
April, maj och oktober är lågsäsong. Juni och september är mellansäsong. Juli och augusti är högsäsong. Tidigare åkte jag alltid i maj och september, numer åker jag oftast i juni/juli, och september. Tycker att det har blivit för ostadigt i maj: kalla kvällar och kallt i vattnet. Men visst är Grekland som vackrast i april och maj. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
I juli ö-luffar jag inte tycker att boendet blir för dyrt då. Vill ju bo ganska bra och på ställen som andra också verkar gilla. Första halvan av juni kan det vara varmt och ändå inte allt för mycket turister men då är det ju så fint här hemma. Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med om att maj är en bra månad att åka i. Generellt kan man väl säga att ju längre söderut ju säkrare väder. Har åkt till Samos i början av maj och haft kanonväder hela veckan. En annan gång till Korfu månadskiftet maj/juni med ostadigt väder. Det skiljer nog år från år. Men de allra flesta gångerna har det varit härligt!
![]() |
![]() |
|
|