Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-19, 12:10
jan edman jan edman är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard sannolikhet

hur stor är sannolikheten???????????????

år2004 var vi på lesbos var ute och åt kom i samspråk med två svenskar. året där på var vi på Karpathos och besökte byn Olympos.Trapperna ner så sprang vi på detta par som vi träffade året innan.Vi garvade åt detta.Nästa år gick resan till Skiathos.Efter en middag på vägen till hotellet vilka träffade vi på då?jo ni gissade rätt detta par.Vi bröt ihop och undrade hur stor sannilokheten för detta var.Nästa gång vi träffar på detta par skall vi presentera oss för det glömde vi
Svara med citat
Gammal 2008-08-19, 13:02
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: sannolikhet

Citat:
Ursprungligen postat av jan edman Visa inlägg
Nästa gång vi träffar på detta par skall vi presentera oss för det glömde vi
Det måste ni så klart göra! Jag också träffat många svenskar vid olika tillfällen, men aldrig samma personer tre gånger på tre olika öar.
Svara med citat
Gammal 2008-08-20, 00:19
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Ha ha ha!!! Verkligen kul!!!

I och försig så är ju "världen mindre än man tror" - men det här måste slå det mesta!!!

Hoppas att de går in på Kalimera och läser detta... Ni har ju onekligen gemensamma intressen!

Helena S - som tycker att verkligeheten oftast överträffar dikten.. det känns iaf mer!
Svara med citat
Gammal 2008-08-20, 10:50
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Det var verkligen helt otroligt!!! Hur är det möjligt? Det var inte din bror eller så?

Det närmaste jag kommit är när min dotter började leka på stranden på Naxos, med en grekisk pojke. Sen gick vi och åt lunch (en bra bit ifrån stranden) och vem satt bordet brevid? Pojken och hans grekiska familj!
På kvällen åter på hotellet, vem bor på samma hotell. Just det, pojken och hans familj. Vi avreser sen dagen efter och fortsätter vår båtluff.

En vecka senare anländer vi till Georgioupolis på Kreta och vilka tror ni vi träffar på stranden!!!
Det visar sig att mamman i familjen är från just Georgioupolis. Ibland är världen bra liten.

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2008-08-20, 15:38
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag väntar bara med spänning på vem här som ska räkna upp att de var på precis samma öar och träffade en svensk familj vid precis samma tillfällen, alltså att de ska vara skribenter här på Kalimera och ni får kontakt den vägen.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2008-08-20, 20:01
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

När min sambo och jag var i Montenegro sommaren -04 hade vi en reseledare som hette Hanna. På vintern -05 började vår dotter jobba som reseledare på Gran Canaria och träffade då denna Hanna. I maj samma år åkte min yngsta dotter och jag till Egina och på denna lilla ö fanns endast en reseledare... just det HANNA!
Svara med citat
Gammal 2008-08-21, 16:29
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Jag har slumpvis träffat samma svenska tjej först på Santorini, sen på Karpathos, sen på Santorini igen.

Och samma belgiska par först på Karpathos och sedan på Lipsi.

Greklandsvärlden är tydligen väldigt liten
Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 10:16
LN LN är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Bodde grannar med ett par från Boråstrakten i sept 07 på Santorini. Vi hade en trevlig och rolig vecka tillsammans. Hörde av mej via mail runt nyår och meddelade då att vi skulle till Thailand om ca 5 veckor och fick genast till svar att det skull dom också. Det visade sej att dom åkte till Phuket fvb Kho Kho Kao den 8/2 och vi till Phuket fvb Khao Lak den 9/2.
Vi träffade dom först i Khao Lak och senare under resan i Ao Nang. (lite planerat men ändå), jag sa att det är väl märkligt att man ska åka till andra sidan jorden för att träffas när det ändå bara är 25 mil mellan oss här i Sverige...
Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 11:15
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Sommaren 2004 på Tilos bodde vi på samma hotell som ett mycket trevligt danskt par...Vi hejade på Danmark-resp Sverige ihop på EM-matcherna på hotellets tavernas storbildsskärm. Vi presenterade oss aldrig eller hade kontakt efter resan.
Sommaren efter var vi på Symi och hittade en "pyttestrand" 4 badlakan bred ungefär...Den ville man ju gärna ha själv och vi blev grymt besvikna dag tre när ett par kom nerför den branta trappan nån timme efter oss...Men efter ett tag upptäckte vi samtidigt som de att det var vi som träffats året innan på Tilos!
Vi hade en trevlig badstund ihop och fast de skulle vara 14 dagar som vi så stötte vi inte på varandra mer under resan...

På Skopelos -98 träffade vi på vår skomakare från Kalmar allra första morgonen ..Han satt på ett cafe precis vid strandpromenaden...Veckan innan hade vi konstaterat att vi båda skulle till Grekland under sommaren (han är grek) men pratade inte om vart....2 dagar skulle han hälsa på en kompis där innan han drog vidare till Tessaloniki..

Jo, världen ÄR liten ibland.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 11:37
LN LN är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Glömde... när vi var i Ao Nang skulle vi gå ut och äta och gick längs promenaden då jag tycker mej känna igen en person som sitter och tar en drink på en servering.. mycket riktigt så är det en av våra sotare hemifrån och hans fru och dotter, när vi står och pratar med dom så kommer kompisens klasskamrat och hennes man och går förbi på gatan. tilläggas kan att både sotaren och kompisens klasskamrat bor ca 500 m hemifrån vårt. Då är världen liten.
Svara med citat
Gammal 2008-08-23, 10:43
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad

Haha, vilka roliga historier. Det är konstigt med alla dessa sammanträffanden, känns nästan som om de har en mening, vill få oss att inse något. Kul!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:27.