|
|||
|
|||
Temperatur på Rhodos
På söndag bär de av till Rhodos och tänkte bara kolla om någon som vet hur många grader de är där nere nu?
|
|
|||
|
|||
Sv: Temperatur på Rhodos
vi kom hem för en vecka sedan och vi såg knappt några termometrar men de två kvällarna jag såg sådana så var det ena kvällen 35 grader på kvällen i Lindos och 27 grader en annan kväll i Rhodos stad. Dagtid har jag svårt att uppskatta men det var härligt varmt och skönt, men man orkar inte göra så mycket dagtid när solen gassa så en bit över 40 skulle jag tippa - ljuvligt. En enda kväll var något svalare med kyliga vindar (bodde på västsidan) och en långärmad behövdes alla andra kvällar var perfekta, kan inte tro att det svalnat av under tiden sen vi åkte hem så ni får det nog riktigt skönt.
|
|
|||
|
|||
Kvällsvädret
Hejsan
Ska åka till kallithea/Rhodos 31 aug hur brukar det vara på kvällarna är det så att man behöver tjocka tröjor med sig? Läste någonstans att det brykar blåsa mycket men det är kanske inte där. För nu vill jag ha värme fryser jämt. |
|
||||
|
||||
Sv: Kvällsvädret
Nu har jag inte varit på Rhodos, men jag kan inte tänka mig att man behöver tjocka tröjor på kvällen i slutet på Augusit. Däremot kan en cardigan eller liknande vara bra att ha, men det är ju inte säkert att den används.
|
|
|||
|
|||
Tackar..=)
|
|
|||
|
|||
Här ännu bättre översyn
http://wetter.rtl.de/strandwetter/in...p?insel=rhodos 29 i vattnet 32 i luften |
|
|||
|
|||
Ojjjj vilket väder i Rodos !!!!!!
Jag fick information på finska när jag klickade på linken. Känner värmen även här hemma i Helsingfors Nu skall jag kolla vädret varje dag (28 st.) tills jag själv är under den grekiska solen |
|
|||
|
|||
Yep, och enligt Rhodos lokaltidning är temperaturen på väg upp.
|
|
|||
|
|||
Det har under veckan blivit fuktigare luft, och med det tryckande värme, nu har det dock lugnat ner sig och kvällarna börjar bli svala och sköna, nån vecka till så är det nog dags att ha långärmat på kvällarna.
dock inget att gråta över, fick rapport hemifrån sverige idag, där har det regnat 80 mm denna vecka Så ev. högtryck här nere är ett angenämt bekymmer! |
|
|||
|
|||
Det är väl som vanligt runt 30-35 grader?
|
|
|||
|
|||
ursäkta, glömde temperaturen
har varit 32 grader idag, och stundvis lite molnigt. |
|
||||
|
||||
Tjocka tröjor behövs inte på Rhodos snarare att kunna gå runt i bikini på kvällen istället, för temperaturen har legat runt 30grader och luftfuktigheten på 90% dom sista 2 veckorna. Molnen låg oftast runt Rhodos stad men inte på Windy Beach. Kom hem i söndags och när vi satt på flygplatsen var det 32gr och soligt, vi lyfter 16.20. Man åker dit för semester och koppla av.
|
|
|||
|
|||
Har redan vart där nu men tack för alla svar och vi hade 40 grader i skuggan
|
|
||||
|
||||
Vädret nu är växlande, på så vis att vissa dagar/kvällar är väldigt fuktiga samt vissa dagar är lite molniga. Temperaturer har jag icke reflekterat på eftersom man inte fryser och man svettas inte ihjäl såvida man inte vistas i en skog mitt på ön...där är det varmt.
Edit..oj, du har varit där...ok men mitt inlägg kanske kan vara till lite hjälp för de som skall ner nu i veckan....:O) |
|
|