Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-09-02, 21:34
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Hotell Cactus.

I början på sommaren var det tal om hur lite ägg det fanns på frukostbuffen på Cactus o jag får säga att så många ägg dom hade kvar när frukosttiden var över så förstår jag inte varför man skriver att äggen var slut. Varje dag fyllde dom på hela tiden när äggen började o ta slut o frukostbuffen var det inget fel alls på som vanligt.

Men det värsta var snållheten hos en familj uppifrån landet som inte kunde läsa skyltarna om att man inte fick ta mat med sig ifrån matsalen ändå satt både sonen o mamman med varsin stor väska o hade plastkassar in dom där de stoppade ner färdig breda bullar för att ha på stranden. Är man på semester så kan man banne mig betala för det man skall äta på stranden o inte ta med sig när man inte får lov.

Två dagar frågade jag ansvarig i matsalen om jag kunde få ta med mig frukost till rummet för sonen låg sjuk o kunde inte lämna för att gå o äta o det gick jätte bra för jag hade frågat om lov. Super personal för dom kom oxå o frågade hur han mådde.

Som stamgäst på cactus så kom ägaren även med frukt till oss för han är så glad när någon av hans gäster pratar med honom eftersom han är över 80 år. Han kom även o vinkade av oss i söndags när vi skulle åka hem efter två helt underbara veckor med massor av sol o underbara bad.

Väntar bara på resorna släpps tills nästa år.
Svara med citat
Gammal 2008-09-03, 21:16
AnnaS AnnaS är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008
Standard Sv: Hotell Cactus.

Oj det där var verkligen höjden av snålhet! Smuggla med sig mat.. Ja, jag säger då det.. kära nån..

Annars verkar det som du haft en riktigt fin semester. Härligt!..
Hoppas att sonen kryade på sig och inte var sjuk under hela resan bara.
Svara med citat
Gammal 2008-09-05, 22:41
Peter å Stina Peter å Stina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

för det första så sa vi inte att det var lite ägg kvar när frukosten var slut utan att det var snålt tilltaget överhuvudtaget, när det är en timme kvar av frukosten och bröd,pålägg,smör,juice mm tar slut så blir man rätt irriterad.det vi klagade på var att äggen var antingen gamla eller överkokta nåt helt fantastiskt.du var ju knappast där under den veckan vi bodde på cactus så hur ska du kunna ha en aning om hur frukosten såg ut?
Svara med citat
Gammal 2008-09-05, 23:29
magdalenas avatar
magdalena magdalena är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Under dom 2 veckor jag bodde på Cactus så var där gott om allt
även om man kom 15-30min innan frukosten slutade. Har även varit så
vid tidigare år. Kanske otur att det var lite just när ni var där.
Svara med citat
Gammal 2008-09-06, 08:28

Jag bodde på cactus 04.05.07 o nu 08 o där var lika mycket framme hela tiden på frukosten. O man kan alltid inte få äggen som man gör dom hemma man kan inte få allt som hemma när man är på semester.

Men ni hade kanske flera under den veckan ni var där som plockade en massa bullar med sig ner till stranden eftersom dom inte läst skylten att man inte får ta mat med sig ut ifrån matsalen därför fanns det inga bullar eller bröd.

Det fanns alltid gott om bullar o ta av i fall brödet man skivade upp tog slut. Jag såg att dom t o m fyllde på fem minuter innan frukosten var slut.

Bra personal i matsalen o dom slet som djur hela tiden för att göra sina gäster nöjda. O jag tänker åka dit igen nästa år för att må bra o koppla av. Och få äta både honungsmelon o vattenmelon till frukost o ett eller två ägg.
Svara med citat
Gammal 2008-09-20, 23:02

Ingen Karaoke längre på Cactus ägaren har sagt upp henne som sköte det för hon drog för lite folk o fick därmed sluta med det.

Var där första kvällen o så lite folk jämfört med ifjor men då var där en tjej som kommer ifrån Karlstad med o höll i det o hon drog folk plus att hon sjöng när ingen annan ville sjunga. Men så gjorde inte hon i år som höll i det o då kommer inget folk i hellre...

Uppgifterna kommer nere ifrån Rhodos utav en som känner till det o även känner ägaren till Cactus..
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:45.