![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Är det nå'n som kan rekommendera nå't i Georgioupoli? Vi ska dit 25 sept och ska fixa boende snart... |
|
||||
|
||||
![]()
Inget boende men väl att göra.
Turtle River ovanför bron vid floden är värd ett besök. Hoppas bara att quinnan är kvar. Uffe |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Uffe - undrar om det är samma kvinna som när vi var där, en äldre med låååångt streck av läppstift, istället för mat fick vi kall härlig mythos och nötter (kanske var lika bra)
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag kan faktiskt inte artbestämma henne, men troligen en förhistorisk mycket snacksalig art. (quinnus kronos pratimus)
Uffe ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
hej!har varit i Geo massor av gånger.Förra sommaren bodde vi på Eleana ett nybyggt ställe med ca.5 lägenheter.Ligger rakt ner från torget mot stranden billigt och bra.Annars finns det hur många ställen som hellst att hyra.Sök på Georgioupoli-hotel så kommer mycket upp.har inte varit där i sommar är nog första gången på flera år.Ha det bra!!
/katarina |
|
||||
|
||||
![]()
Kolla in de mindre byarna i närheten som exmpelvis Kournas, Argiroupoli med allt sitt vatten.
lars Kriti stin kardia mou |
|
||||
|
||||
![]()
Kampia House of the Olives. Antonis Santorinios och hans fru Jill Pittinger. Han är konstnär och hon skriver böcker. Ring gärna före och boka tid 28250 32178. Jill är från England så språket är det inga problem med och Antonis pratar bra han också fast modersmålet är tyska. Han gör underbara tavlor som även finns som litografier och hennes kokböcker är mycket bra, även på svenska. De är vänner till Mr A så jag har varit där "några" gånger. Mest för att fixa datorn och äta med familjen. Ta gärna en sväng till glasbruket lite högre upp. Jag har även länk till en konstutställning om så önskas. Det finns som Lars nämnde en massa små guldkorn att besöka. Stenbyn uppe i Koymos byggd av Georgios Charaledakis är ytterligare ett exempel på kul utflyktsmål.
Uffe |
|
||||
|
||||
![]()
Visst Uffe, det är otrologt vad man kan göra mycket med sten som ex Koymos, som ligger precis i västra kanten av byn Kalives.
Här finns bl a en kafeteria och en taverna och mycket annat kul. Är man ändå i de trakterna då kan man ju varmt rekommendera en tur upp till Aptera, borgen med en hänförande utsikt. Kolla även in utgrävningar som gjorts och som fortfarande göres- Älskar man god mat så finns ju en pärla i Vamos. lars Kriti stin kardia mou |
|
||||
|
||||
![]()
Hej
jag kan tipsa om en riktig bra taverna, Babis, suverän mat till bra pris. Även strandtavernan på den lite mindre stranden bakom floden, tavernan länst in i viken hade kanon mat... Stefan |
|
||||
|
||||
![]()
Borgen har jag missat Lars, men byn är häftig och på kvällstid med bra musik och krasi.
-Hmm, undrar hur man tar sig hem om inte Mr A är med? De gör även fint smide på glasfabriken som vintersysselsättning. Glasblåsande är det lite Skansen över i mitt tycke. Men det är bra ur miljösynpunkt. Undrar när de ska göra nåt vettigt med alla petflaskor som bara ligger och skräpar överallt. Uffe |
|
|||
|
|||
![]()
Geia sou !
Jag säger bara "georgioupoli sti kardia mou" ![]() Här finns många bra boende och restauranger. Läs mina tidigare inlägg om G-polis där jag har tipsat andra. /Joppan (som håller på längta ihjäl sig till grekland) |
|
|||
|
|||
![]()
wow! tack för alla svar
![]() jag ska ta mig en ny titt idag ...har faktiskt kollat just Eleana som har bra pris. Och vad spännande med alla tips ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Men sen vet jag inte om det blir georgioupolis....letar just nu på Kalives
![]() Nån av er som varit där också och kan jämföra? Vilken är mest genuin kretastad? Lättast att åka buss från? Även om vi troligen hyr bil 1 el 2 dar. |
|
|||
|
|||
![]()
jaha de blir Georgioupoli i alla fall
![]() vi ska bo på Tarra där vi tidigare bott en gång. Så nu ska jag lusläsa alla tips igen ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Joppan här!
Min bror med fam. bodde på Tarra sist vi var och det helt ok. Georgias cooking som hör till hotellet med en mysig trädgård att sitta och äta i är väldigt omtyckt av många, har ätit lunch och middag där några gånger och har inget att klaga på, ni har poolområde med restaurang och bar tvärs över gatan. G-polis är ett mycket bra val, har en kollega som varit i Kalives och som nu har besökt G-polis i sommar och tyckte att det var bättre, helt förståeligt ![]() /G-poli tokan ![]() |
![]() |
|
|