|
|||
|
|||
Hörlurskontakt på flyget
Vi åker till Grekland med Novair i morgon. Ibland visas bra film på flyget o jag tänkte ta med de gamla hörlurarna. Problemet är att jag har två par; ett par som har en kontakt med ett stift. De andra lurarna har två stift på kontakten. Och jag kommer inte ihåg vilka som passar.... Någon som vet?
|
|
||||
|
||||
Sv: Hörlurskontakt på flyget
Det är tvåstiftaren som gäller. Vi har en liten tvåstifts adapter som gör det möjligt att lyssna på filmljudet med vanlig enstifts hörlur.
Tvåstiftaren används i syfte att tvinga passagerarna att ombord inhandla bolagets egna hörlurar. Arne |
|
||||
|
||||
När vi åkte i somras med Novair var det kontakt med ett stift som gällde.
Ann-Kristin |
|
|||
|
|||
Kalispera
Tusen tack, jag hade för mig det men var inte säker. // Staffan |
|
|||
|
|||
På min förra resa till Indien så hade jag med mig mina gamla flygplanslurar jag köpt förut som hade ett stift bara, behövde inte alls köpa nya lurar utan jag fick då en adapter med två stift av flygvärdinnan att sätta på mina lurar och det kostade inget
|
|
|||
|
|||
Visst är det så. Men flygvärdinnorna har lärt sig att säga att det har med "ohmtal" att göra.
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Malin |
|
||||
|
||||
Ja, och i allra värsta fall om det vill sig riktigt, riktigt illa så kan man köpa ett par för 20-30:- och spara för framtiden
Anta att inom ett par år så har ni använt dom 10 ggr. Ja då kostar hörlurarna bara 3:-/ gången (kanske 3,75 om man räknar med inflation o dyl) |
|
|