|
|||
|
|||
Hur är vädret på Kreta nu?
Hej!
Resan närmar sig och jag börjar bli lite nyfiken på vädret där nere. Kollade lite på nätet och det lär väl vara bortåt 30 grader. Vore roligt med nån kommentar av er som befinner sig där nu eller som just kommit hem Ingen skillnad var på Kreta... Ha en bra dag! P |
|
||||
|
||||
Sv: Hur är vädret på Kreta nu?
Alldeles för varmt enligt min väninna i natt 0.10. Hon hade hallucinationer om snö.
Uffe |
|
|||
|
|||
! Hemma är det +12 och snålblåst så värmen kommer att göra gott, bara man kommer ihåg att ta det lugnt
P |
|
||||
|
||||
När åker du Patricuz? Jag drar på lördag från Arlanda.
Gunilla |
|
|||
|
|||
Vi åker först nästa vecka men resfebern stiger och man kan inte riktigt hålla sig med att fundera... Packande har redan börjat! Kul!
P |
|
|||
|
|||
Oj, oj, oj jag kände när jag läser tråden hur min resfebern kom som ett brev på posten. Vi åker den 18 från Arlanda.
Håller tummarna att mitt barnbarn ska bli frisk tills dess, han har virus Fru Brink |
|
|||
|
|||
Hej!
Barnbarnet blir säkert friskt, ska du se! Är ju ändå en rejäl vecka tills ni åker. Vi håller tummarna! Själv hoppas jag också att vi inte drar på oss någon höstförkylning nu, men det klarar man. Värre blir det nog om sonen skulle få vattkoppor... Vi skojade redan om att sminka honom för att få in på flyget... Skämt åsido Vi hoppas att det inte kommer just nu! Men, vädret lär ju vara varmt o fint! Så nog tåls det att drömma om semestern P |
|
||||
|
||||
Usch! skoja inte om vattkoppor! det hade dottern i Grekland på nästan hela öluffen när hon var 10 år!!! Jag lovar hon var prickigare än en dalmatinervalp...........
|
|
|||
|
|||
Jag vet! Det är nog långt ifrån skratt ifall det händer
|
|
|||
|
|||
Hellre virus än vattkoppor, har han blivit smittad? Min värsta pers var när både barnen och käre maken hade vattkoppor samtidigt
Vilken dag ska ni åka? Fru Brink |
|
||||
|
||||
(Nu får vi snart byta till vattkoppslänk tråden!)
Dottern blev smittad på en skolavslutning....(det var ju så gulligt att den smittade tjejen skulle "bara" vara med en liten stund på skolavslutningen....) Vips drygt 10 dagar senare hade vi ett prickigt barn med på resan!! |
|
|||
|
|||
Han har som tur inte blivit smittad, vad jag vet... Bobborna hoppar ju överallt
Vi får nog byta tråd... Nå, till saken: temperaturen ligger väl kring +28 i dag i Chania (Svarar jag mig själv) Nu börjar jag nog bli lite stollig, är nog resfebern som har tagit över P |
|
|||
|
|||
Jo, vi åker nästa fredag!
|
|
||||
|
||||
Här är en till som åker till Chania nästa fredag!
|
|
||||
|
||||
Åker till Kreta på lördag. Vädret ser ju inte alls bra ut på söndag. Massa regn, åska och temperatur runt 22 grader... :-(
Hoppas det blir bättre senare i veckan. För det brukar väl vara bättre i september? Ina |
|
||||
|
||||
Usch det vill vi inte ha!!!
|
|
||||
|
||||
Enligt vissa vädersidor så blir det regnigt hela nästa vecka på Kreta. Åker ju inte så långt för att få regn, det kan jag få gratis här hemma
|
|
||||
|
||||
Samtidigt så är ju faktiskt det grekiska regnet bra mycket skönare än det svenska regnet. I Grekland regnar det sällan länge, vattnet som det regnar nu på hösten är ljummet, man kan alltså gå i regnet och bli blöt på ett skönt sätt. Det enda som är lite irriterande är att det kanske inte är så lämpligt att bada om det åskar, det finns ju en viss risk att åskan slår ner i skallen och det är lite ohälsosamt.
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Vi reiser til Kreta i morgen tidlig for to uker, og om det ser ut til at vi får noen dager med regn, bekymrer det oss overhodet ikke. Kreta er fascinerende i regnvær også, og enda mer hvis det er tordenvær (åska).
Men kanskje en liten advarsel, høstregn på greske veier som har vært tørre det aller meste av tiden i mange måneder, kan gjøre veiene livsfarlig glatte, omtrent som den første nordiske snøen om høsten. Hvis dere leier bil og det er vått på veien, kjør forsiktig! Og på våt vei ville jeg aldri ta sjansen på å kjøre på to hjul på denne tiden av året. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|