|
||||
|
||||
Kalives
Tänkte idag boka en resa till Kalives och hotell Kalives beach. Hade egentligen tänkt ha lite is i magen och boka en restresa bara några dagar innan och se var man hamnar. Men upptäckte denna lilla by och detta hotell och tyckte det verkar väldigt bra.
Någon som bott på hotellet och kan berätta lite hur rummen ser ut, hur frukostbuffén är osv. Finns det någon shopping alls eller ska man åka in till Chania för det ändamålet? Finns det läkare och apotek i byn? Jag brukar oftast behöva uppsöka sådant p g a lite för mkt solande Tack på förhand /Ina |
|
||||
|
||||
Sv: Kalives
Läs lite under tråden Georgiopolis så får du bra info om att göra.
Uffe |
|
|||
|
|||
Sv: Kalives
Hej! Kan inte svara på frågorna om hotellet.Har aldrig bott där,vet bara att det ligger fint och har bra badstrand.När jag bodde i Kalives(2001-2004)fanns det ingen läkare i byn,fick åka till Vamos(6 km.)eller Chania sjukhus.Kan ha ändrats nu.Hotellet vet med säkerhet besked.Apotek finns minst två,ett mittemot hotellet. Shopping inte så mycket,men lätt att ta bussen till Chania.Hållplats bredvid hotellet,dock inte så täta turer.Några bra biluthyrare finns. Jag tycker Kalives är jättemysigt.Bra tavernor,mysiga fik och trevliga människor. Hoppas du får det bra. Hälsningar Helena.
|
|
|